Fixa Suicide Doors?

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
18 januari 2006 · 1 781 Inlägg

Någonsom vet hur man kan fixa Suicide Dörrar ? det är ju sjukt snyggt:D

Team Insane Racing
wiikman
18 januari 2006 · 165 Inlägg

Vad är det? Låter coolt ju smile

_________
Audi Coupe
2.3 '92
JohnnyN Rutinerad medlem
18 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Suicide dörrar är som dörrarna var på 1930-talets bilar tongue att de bakre dörrarna öppnas "framåt" om man säger så. Alltså, de öppnas inte åt samma håll som framdörrarna.

JE
18 januari 2006 · 227 Inlägg

Ta orginal gångjärn och sätt dem på andra sidan, det blir väl en helvetiskt massa riktande men har sett personer som fått till det bra faktiskt...

Dum spiro, spero...
Nissan 200sx s13 "Ozunu" (1992)
BMW E36 325i "BabyBlåBär" (1991)
ludde__mannen draminbil.nu
18 januari 2006 · 1 382 Inlägg

wiikman skrev:
Vad är det? Låter coolt ju smile

kidnappar- / gangster- dörrar även kallat wink

Ghost_Face
19 januari 2006 · 517 Inlägg

ludde__mannen skrev:

wiikman skrev:
Vad är det? Låter coolt ju smile

kidnappar- / gangster- dörrar även kallat wink

Såna dörrar som öppnas som finns på bl.a rolls royce phantom, dvs åt "fel" håll utåt.

Anledningen till att dom kallas suicide doors eller självmords dörrar på svenska, är för att det är ganska farligt att kliva ur en bil med med sådana dörrar för man måste öppna dörren ganska mycket för att komma ut på ett komfortabelt sätt och då finns risken att bakomvarande bilar som kör förbi kör in i dörren med dig i mellan dörren och bilens kaross och skapar ett läge vad jag skulle kalla nötknäpparen och du kan ju gissa vem nöten är smile

Sen måste man ju vara extra försiktig med att bygga dörrarna rätt så att dom är ordentligt stängda när man har slagit igen dörrarna, för det skulle inte vara så mysigt om en självmordsdörr skulle få för sig att öppna i 110km/h =P

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
19 januari 2006 · 1 781 Inlägg

hehe nä att vara nöten själv voe nog inte så kul:D får väl fixa ett par Lambodörrar istället:D

Team Insane Racing
RetarD
21 januari 2006 · 69 Inlägg

Tjena dreamcar.nu har universalkit från 4290kr med gångjärn och det mästa du behöver lycka till

Ghost_Face
21 januari 2006 · 517 Inlägg

Malm3n skrev:
hehe nä att vara nöten själv voe nog inte så kul:D får väl fixa ett par Lambodörrar istället:D

självmordsdörrar är ju kul och udda och framför allt billigt att fixa, men man måste byta plats på låscylindrar och handtag etc och så har jag för mig att man måste typ regbesiktiga eller något liknande när dörrarna öppnas på ett helt ombyggt sätt... Sånt slipper man med lambo.

Rätta mig om jag har fel.

evilaudio
9 december 2008 · 16 195 Inlägg

Elda skrev:
återuppväcker denna gammla tråda och ställer samma frågor, hur gör ma med besigktningen och hur kan man göra rent praktiskt? nån som har erfarenheter av detta?

är bilen helbilsgodkänd så går de inte men annars e de bara rulla dit så länge de e SERIÖST gjort.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang