4045
Sök

Tänkte kanske köpa en corrado... vilken motor? G60 eller VR6?

84 Inlägg
4 december 2008
Trådstartare
tjenna!

jag har funderingar på att köpa en corrado å då funderar jag på vilken motor man ska ha de står, som sagt mellan G60 eller VR6. Skulle vara trevligt med lite mer info av någon som har erfarenhet av någon av motortyperna smile

Tack på förhand

1 582 Inlägg
4 december 2008
Kolla in www.vr6.nu eller www.corradoclubsweden.com för bäst info smile

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
4 december 2008
har inte haft en själv, men min polare har haft en G60. han skulle svarat VR6 på din fråga, de vet jag smile

lr hur alex? tongue

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
4 december 2008
Jag har en g60 och kan bara svara för den.. Jag tycker det är en kanonbil med ett härligt ljud från kompressorn (inte orginal)

Mycket delar som passar från golf mk2..

2 924 Inlägg
5 december 2008
Om jag fattar rätt så skiljer det inte så mkt mellan G60 och VR6 i prestanda orginal....men vill man sedan trimma ska man ju välja G60 för de har ju en högre potential eftersom den är överladdad orginal.
Visst kan man turbokonvertera en VR6 osv men att få den laglig för gatan kan man nog bortse helt ifrån då.

~ Life is short, have FUN! ~

84 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
tack för alla svar de lutar nog mer mot en G60 efterssom att jag är ute efter en busbil som man kan trimma å härja med smile

German Engineering
9 083 Inlägg
7 december 2008
Corrado är en perfekt busbil, jag skulle valt en G60 smile

//CarpeDiem wink
Senast redigerat av CarpeDiem (22 oktober 2009)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
7 december 2008
Wallmeister : jag har inte haft nån av dom , jag skulle ha provat mig fram

Nissan Silvia

"The Stig"
390 Inlägg
7 december 2008
va det på corrado eller golf man fick byta kompressor stup i ett?Dom sitter felmonterade (snett) från fabrik.

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

321 Inlägg
9 december 2008
JeyKay skrev:
har inte haft en själv, men min polare har haft en G60. han skulle svarat VR6 på din fråga, de vet jag smile

lr hur alex? tongue

Hehe, jao det skulle jag nog:P Det ända positiva med g60 är vridet och lägre vikt över framvagnen.

EViLution!

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
9 december 2008
Vr6..har hört att g60:n krånglar mer..men jag vet inte alldrig ägt en corrado..men ljudet ur vr6 är ju dö gött

Mvh Christian

Sök