5782
Sök

Stereo 50x4W och en fundering.

Skogskonsult
214 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
i min hypotes borde man kunna driva 2 st 6x9" på en stereo med 4x50W och då få 2x100W, om man kopplar ihop utgångarna för både front och bak system.

Kan detta stämma?
Någon som testat?

956 Inlägg
10 december 2008
Är inte så lyckat att brygga en hu.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Smålänning
7 887 Inlägg
10 december 2008
Går inte brygga HU. Finns/Fanns en får några år sen som gick att brygga, men kommer inte ihåg vad den hette. Sen får du ut 2*40W max  ändå...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
10 december 2008
Aleck skrev:
i min hypotes borde man kunna driva 2 st 6x9" på en stereo med 4x50W och då få 2x100W, om man kopplar ihop utgångarna för både front och bak system.

Kan detta stämma?
Någon som testat?

Nej.
Ja...men inte jag tongue

Steget i en enhet är INTE gjord för sådana laster och överbelastas helt enkelt och ja...dör.

twin_cam> Rockford Fostgate hade en enhet (som var specad till 4x8W....sug på den karamellen wink ) där man kunde brygga bakre kanalerna.
Funkade över förväntan ihop med ett 5"-kit och en lättdriven 8" de hade på den tiden.

Btw...dessa 4x8W var vid otroligt höga 0.001%thd smile Tror enheten var avsäkrad till 20A eller så...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

329 Inlägg
10 december 2008
Lonefox skrev:
Aleck skrev:

Kan detta stämma?
Någon som testat?

Nej.
Ja...men inte jag tongue

Steget i en enhet är INTE gjord för sådana laster och överbelastas helt enkelt och ja...dör.

twin_cam> Rockford Fostgate hade en enhet (som var specad till 4x8W....sug på den karamellen wink ) där man kunde brygga bakre kanalerna.
Funkade över förväntan ihop med ett 5"-kit och en lättdriven 8" de hade på den tiden.

Btw...dessa 4x8W var vid otroligt höga 0.001%thd smile Tror enheten var avsäkrad till 20A eller så...

Pioneer har en som man kan brygga bak kanalen på... har en sådan jag tänkte ha i badrumet med två 6" som basar.. och något lämpligt kit till front..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

Sök