5758
Sök

Ljud upphör under högersväng, hjälp!

WestlundS
11 december 2008
Trådstartare
#1
Måste jag bara höra mig för om någon har haft liknande  problem med sin stereo. Vid skarp högersväng upphör ljudet för att sedan komma tillbaka när man svängt färdigt, notera att detta bara gäller högersvängar. Detta har i princip upphört nu men igår dog högtalarna igen och man hörde bara basen från bagageluckan, svängde lite fram och tillbaka och voilá. Har originalhögtalare x4 i dörrarna och hatthyllehögtalare x2 Något hett tips?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 december 2008
#3
jord fel eller glappkabel nånstans?

2slow

Smålänning
7 887 Inlägg
11 december 2008
#4
På stereon eller på steg?

Låter som en kabel med skadad isolering eller glappkontakt smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
11 december 2008
#5
Glapp-i-Glapp Glapp.....cool

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se

1 585 Inlägg
11 december 2008
#6
har samma problem i min, Men är väll glapp kontakt som alla andra säger. Dock så vad jag har kunnat kolla på mina kontakter är det inget glapp. Fast jag tror problemet i min bil är att steget rör sig hela tiden och därför blir det så. Kolla över dina kontakter och se till att skruva fast baslådan och steget så löser det sig nog.

1 634 Inlägg
11 december 2008
#7
WestlundS skrev:
Måste jag bara höra mig för om någon har haft liknande  problem med sin stereo. Vid skarp högersväng upphör ljudet för att sedan komma tillbaka när man svängt färdigt, notera att detta bara gäller högersvängar. Detta har i princip upphört nu men igår dog högtalarna igen och man hörde bara basen från bagageluckan, svängde lite fram och tillbaka och voilá. Har originalhögtalare x4 i dörrarna och hatthyllehögtalare x2 Något hett tips?

När jag hade 740 så hade jag samma problem, hittade att nåt clips hade skurit igenom en högtalarkabel på ena sidan, alltså den "tröskeln" jag dragit kabeln under. Tror det vart i 740, kan vart i min 240 också.

Så gå igenom kablarna, nånstans lär du ha jord på en högtalarkabel eller liknande.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00


Sök