Skillnad på "normal" och slim HID

Andrpers
11 december 2008 · 97 Inlägg

Sitter och funderar på xenon-kit. Finns både vanliga och sk "slim".... Vad är det för skillnad förutom storleken på ballasten? Skiljer ju trots allt några hundralappar..

Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
Kmarcus
11 december 2008 · 854 Inlägg

Skulle gissa på att det är just storleken. Har inte läst något annat i alla fall. Om det skulle vara fler för/nackdelar så borde det komma fram som argument för att köpa det ena eller det andra. Du betalar med stor sannorlikhet för att få en smidigare enhet som är lättare att gömma helt enkelt. Min teori.

BMW M3 Coupé "3.0 goes 3.2" (1994)
Andrpers
11 december 2008 · 97 Inlägg

Jo det är vad jag var inne på.... men känns som att det inte är värt det extra tillägget för att få lite mindre ballast. Är väl kanske det om man har väldigt tajt i motorutrymmet, vilket jag inte har tongue

Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
Persson_turbo
11 december 2008 · 148 Inlägg

ska man ha dimljusen, så kan d va bra me liten:P

Volvo s40n t5 "Iridium" (2007)
guwib
12 december 2008 · 624 Inlägg

den största skillanden är väl att "slim" varianten har en extra tändare stor som en tändsticksask.
de vanliga varianterna har inte det.
många hakar upp sig på ballasten, med den är ju jättelätt att gömma undan,värre då men en liten ask halvägs på sladden till lampan..

who´s the man?
Andrpers
12 december 2008 · 97 Inlägg

Aha.. ja då känns de ju nästan som att vanlig är att föredra...

Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
stor_lindberg Skogsbo
12 december 2008 · 209 Inlägg

guwib skrev:
den största skillanden är väl att "slim" varianten har en extra tändare stor som en tändsticksask.
de vanliga varianterna har inte det.
många hakar upp sig på ballasten, med den är ju jättelätt att gömma undan,värre då men en liten ask halvägs på sladden till lampan..

tror de e en sanning med modifikation, den extra boxen du pratar om är nog magnet skiftaren i h4 satserna.
har haft både h4 å h1.
och eftersom det va en h4 flexible så hadde den en extra box, som flyttade en plåt fram å tillbaka runt lampan, mellan hel å halv.

men jag kan inte lova 100% att alla satser e som mina

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang