Gammal SAAB 900 som har gått ca 270.000 MIL. Sant/Falskt??

te_wik Forummoderator
12 december 2008 · 12 813 Inlägg

Däremot de som sägs i filmen låter vettigare.

9000 mil på två år.. det blir ca 12 mil / dag. De hinner ju vilken svensson som helst med tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
12 december 2008 · 5 042 Inlägg

Hm volvo rekorden kanske.
Läste för längesedan nån V8 jänk som hade gått runt 2 gånger mil mätarn ?  Kan inte komma på vad det var för tidning bara  hmm
Ska luska på det lite

C H E V R O L E T <3
te_wik Forummoderator
12 december 2008 · 12 813 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Hm volvo rekorden kanske.
Läste för längesedan nån V8 jänk som hade gått runt 2 gånger mil mätarn ?  Kan inte komma på vad det var för tidning bara  hmm
Ska luska på det lite

Dom har ju så klurigt att det slår om vid 9999mil, så den kanske har gått 20 000? smile

haha näädå, jag vet att de finns bilar därifrån och från japan som har mätare som  "går hela vägen"

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Niklas1987 NO
12 december 2008 · 2 182 Inlägg

te_wik skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Hm volvo rekorden kanske.
Läste för längesedan nån V8 jänk som hade gått runt 2 gånger mil mätarn ?  Kan inte komma på vad det var för tidning bara  hmm
Ska luska på det lite

Dom har ju så klurigt att det slår om vid 9999mil, så den kanske har gått 20 000? smile

haha näädå, jag vet att de finns bilar därifrån och från japan som har mätare som  "går hela vägen"

Mvh Tommy

Inte mil, Miles tongue om den inte var importerad å fått mätaren utbytt så den visar mil, även gamla Volvo å Saab (De flesta gamla bilar )hade så de slog om vid 9999

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
gti_golf
12 december 2008 · 128 Inlägg

Jock skrev:
Nu är det ju dock cirka 4000 mil runt jorden, så han lär ha åkt några varv i så fall.
Har för mig att det var nån som hade kört sin saab 1 miljon miles, och fick en ny 95:a  för att han var först att nå den gränsen, kanske det du tänker på?

http://www.teknikensvarld.se/motorsport … /index.xml
Där har du det jag skrev om i alla fall.

ja om man flyger så är det 4000 mil runt smile

Volkswagen golf gti 8v "Golfen" (1996)
BMW 318ci (2003)
kawiZz RMR-Crew
12 december 2008 · 478 Inlägg

falskt.

666_Beast
12 december 2008 · 1 863 Inlägg

D e sant, har för mig att det var ett reportage i Teknikens värld eller Vi Bilägare.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
blacken
12 december 2008 ·

dartpro skrev:
http://www.bilsport.se/news.php?id=50581

Det är väl lite "ljug" i det hela. Visserligen så kan bilens stomme ha "levt" så länge, men om han som det påstås, alltid lämnat in bilen på Volvo för all service och underhåll, så ska dom ha bytt både ringar, alla lager plus övriga slitdetaljer  i spisen och upphängningen flera gånger om. Ifall dom har följt Volvos rutiner på dom motorerna och bilarna..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang