7233
Sök

Funderingar över volvo 240

HEHE
156 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Hallå!

Tänkte höra lite av er andra vad jag kan göra på min volvo 240 smile?
Tänkte ha den som en "projekt" bil.

Dvs, lära mig att göra om saker osvosv, innan jag ger mig in på lite nyare bilar.
Har kikat runt lite hära på garaget och många som lyckats få en 240 stilren, men hade ändå velat ha lite tips på vad man kan göra smile

Det jag själv kommit på jag hade velat göra är att lacka om, laga den lilla rosten som finns, lacka om lite små detaljer inne i bilen, klä om säterna, plocka ur motorn, riva isär den och renovera, dra ner bakaxlen och blästra osvosv.. Ja, alltså för att få den lite finare, men som sakt.. Gör detta för att lära mig!

Alla tips är välkommna!!

Mvh Micke

Förjaevle Brao
555 Inlägg
11 december 2008
Sänkning, fräsch lack , snygga fälgar , vita blinkers runtom tongue  klart!

HEHE
156 Inlägg
11 december 2008
Trådstartare
Performance_ skrev:

Nja, lite mera, hade velat prova bygga något inne i den smile Och kanske skärmbredda smile?

Förjaevle Brao
555 Inlägg
13 december 2008
MICKEHEHE skrev:
Performance_ skrev:

Nja, lite mera, hade velat prova bygga något inne i den smile Och kanske skärmbredda smile?

Ja de kan ju bli rätt snyggt bara man får till de wink

455 Inlägg
13 december 2008
MICKEHEHE skrev:
Performance_ skrev:

jo vore snyggt! men du skriver att du ska lära dig! skärmbredda är inte lätt! gör inte för stora grejer för då är det risk att du tröttnar så står den halvfärdig! börja smått och sedan kan man ta lite svårare grejer! är bara ett tipps! wink

>syns man inte finns man inte<

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
13 december 2008
Satsa på att bara renovera den, riktigt toppskick med ny lack osv. Och som du säger fixa bakaxel, motor mm.

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
14 december 2008
Skärmbredda är väl rätt avancerat för att få det bra och det ska stämma på alla hörn och kanter på bägge sidorna. Jag uppfattade som att du inte var så van och då kanske du inte borde börja med att försöka skärmbredda. Men börja med att göra volvon stilren så har du något fräsch att utgå ifrån sen när du kanske vill bygga något mer extremt. Och att renovera en bil lär man sig rätt mycket på. Lycka till!

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Herr
285 Inlägg
14 december 2008
Går ju att "rulla" ut skärmarna en bit i alla fall. Inte mycket, men en del.
Rensa, kanske "poppers" som dörröppnare osv.. singletork.. m.m.
Senast redigerat av Larzan (14 december 2008)

108 Inlägg
14 december 2008
Hagrace? big_smile hihi

Blyfot
829 Inlägg
14 december 2008
putsen är de viktiga vid stilrent bygge...

"bara en mor kan älska en sån son"

HEHE
156 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
R_fused skrev:
Satsa på att bara renovera den, riktigt toppskick med ny lack osv. Och som du säger fixa bakaxel, motor mm.

Jo, jag funderar på det smile Har en motor i garaget stående, körde sönder vevaxeln i den i sommras, funderar på att renovera den och slänga in..

Men dock är det rätt svårt att få tag på en 8-bultad vevaxel nu för tiden?

Frugan jobbar ju på en lackfima, så lacken fixar vi ganska lätt och så, har lite rostlagning jag hade behövt laga också smile
Så får väl börja med att fixa diversesmåfel och så, finare inredning osvosv..

Sök