2132
Sök

Vad tycker ni?

425 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
Vad tycker ni att man ska ha en dyr och fin förstabil tex nissan 200 s14, Golf Gti Iv ..eller en billig skitbil och köra/leka av sig lite??

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
12 mars 2006
jag köpte en dyr och fin förstabil och jag kan nog säga att jag har ångrat mig... hade hellre viljat haft en bil som man kan slänga pengar på och pilla med istället för min nuvarande (motsvarighet till golf gti IV) tycker du ska satsa på nån roligare, t.ex. en gammal M5:an eller en S2:a. om du tänker dig att golfen ligger på 80-90 tusen så kan du få en s2/m5 för 40-50 tusen, och då har du pengar över till trimm, styling mm.

MVH

man lever bara en gång så lev väl!

1 639 Inlägg
12 mars 2006
En nissan 200 s14 är väll en perfekt förstabil om man gillar snygga snabba sportbilar med kvalitet !
Köp sedan tex. en Golf 3a som extrabil och lek i den, visserligen svårt att få roligt i en så gubbig bil men de håller ju rätt bra och är enkla att reparera !
Senast redigerat av mrcelica (12 mars 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

425 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
jag har inte råd att ah två bilar

jag tänkte köpa en första bil för ca 5000kr .te.x en vovlo 740.240 eller någon liten japansk bil  ex. mazda 323f -92

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?

1 639 Inlägg
12 mars 2006
sprox skrev:

jag tänkte köpa en första bil för ca 5000kr .te.x en vovlo 740.240 eller någon liten japansk bil  ex. mazda 323f -92

Skulle definitivt satsa på en midre japsbil för dessa pengar, gamla 740/240 är så dyra i drift att det inte blir billigt att äga dem även om man köper en för lite pengar !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

425 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
ok!

425 Inlägg
12 mars 2006
Trådstartare
har funderat på en volvo 340/360 ..har en kompis som har haft en sådan och den har hållt väldigt bra! smile 

__Är det insprut på den senare 340/360  ???
Senast redigerat av sprox (12 mars 2006)

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
12 mars 2006
sprox skrev:

tyckte den ide´n lät bra, skaffa något som du kan pilla med å skaffa erfarenhet ifrån till din riktiga bil sen.
Har gjort så själv.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Maizer
12 mars 2006
mrcelica skrev:
sprox skrev:

Skulle definitivt satsa på en midre japsbil för dessa pengar, gamla 740/240 är så dyra i drift att det inte blir billigt att äga dem även om man köper en för lite pengar !

Nej nu har du gått vilse! 240/740 är den billigaste bil man kan äga. ALLT finns att köpa på skroten till skillnad mot japanarna. Men jag skulle ändå satsa på en japsare! smile

1 639 Inlägg
13 mars 2006
Maizer skrev:
mrcelica skrev:
sprox skrev:

Nej nu har du gått vilse! 240/740 är den billigaste bil man kan äga. ALLT finns att köpa på skroten till skillnad mot japanarna. Men jag skulle ändå satsa på en japsare! smile

Vad hjälper det om reservdelar är billiga när skatten går på nästan 2k och den sörplar bensin som en stor V8...
Senast redigerat av mrcelica (13 mars 2006)

1 639 Inlägg
13 mars 2006
sprox skrev:
har funderat på en volvo 340/360 ..har en kompis som har haft en sådan och den har hållt väldigt bra! smile 

__Är det insprut på den senare 340/360  ???

360 GLT har insprut, dock har 340 (fransk motor = crap) och 360 GL förgasare..
Köp inte en 340 utan en 360 som har äkta Volvomotor !
Senast redigerat av mrcelica (13 mars 2006)

321 Inlägg
23 maj 2006
beror på vilken årsmodell min är en 360 gl och det e insprut. det är en 88

HEAVY METAL
765 Inlägg
24 maj 2006
Volvo 300 modellerna är guld bilar.. Förbannat roliga att köra och dom tål mycket stryk.,!

Hade en 340 som vinter bil .. Försökte ha i hjäl den första vintern men den höll fan i 2.5 år.. och då vare breij sladd nästan jämt.. Asfalt som snö-.!!  2000 gav jag för den besiktad och klar.. Bästa bil jag ägt tror jag.. Gick fan aldrig sönder-.!! MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

9 Inlägg
24 maj 2006
mrcelica skrev:
En nissan 200 s14 är väll en perfekt förstabil om man gillar snygga snabba sportbilar med kvalitet !
Köp sedan tex. en Golf 3a som extrabil och lek i den, visserligen svårt att få roligt i en så gubbig bil men de håller ju rätt bra och är enkla att reparera !

Golf, gubbig bil? hallå, nu får jag allt ta och rätta dig. Golf är ju så mkt ungdomsbil det kan bli. billig snabb och enkel att trimma, kan ju kreditera mkt till moddnings scenen till just golf pga som du säger lätta att laga och håller för alltid (eller?), och då även billiga/ "lätta"/ hållbara att trimma och styla. Var ju för ... nästan den modellen som startade hela modiferings hypen.,..,

Kan inte garantera nämda uppgifter men det är iaf mer sanningsenliga än att golf = gubb bil..smile

En 200 är ett svårt koncept att slå, billig hyffsad prestanda och bakhjulsdrift, billigare rolig bil är svårt att komma undan med.

Finns så otroligt mkt bilar ute på marknaderna, leta runt och läs så mkt du kan så blir valet enklare och förhoppningsvis landar dig en bil du kan vara nöjd med.. Finns många doldisar bland alla märken som man inte lagt märke till..

Första bilen är ju en bil man aldrig glömmer och svårt att hata fastän det är värsta skiten (körde förresten celica som första bil..=P)

Good luck \\Pelle

Fartdåre!
592 Inlägg
24 maj 2006
Ja tycker man ska ha en bra o billig bil.
E inte så smart o lägga ut 80-90 tusen på förstabilen.
E bättre o ha något halvgammalt o pilla o lära sig lite på går de sönder så har dom billiga delar på skroten. E bättre o satsa på en dyrare andra bil tycker ja.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

Sök