6214
Sök

16'' plåtfälgar?

Bags are for bitches
296 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
#1
Tänkte fråga om någon här vet vart man kan få tag på 16 eller 17'' plåtfälgar till volvo 142? Bultmönser 1/108 alltså samma som 200, 700 0ch 900 serien

Eller har jag fel igen?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 december 2008
#2
Finns väl till S60 och S80 som har samma bulcirkel. Fast dom breddar inte utåt så mycket.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
15 december 2008
#3
finns ju orginal 17" plåtfälgar (reservhjul från xc90) dock är de rätt smala

Jonas

547 Inlägg
15 december 2008
#4
https://www1.garaget.org/archive/2/1171/1192/1192-789517.jpg
(Ägare: Amazon67)

18" plåtisar, breddade XC90 reservhjul.
Senast redigerat av Sandvik (15 december 2008)

"What's green, has four legs and could kill you if it fell on you from a tree?"
".....What?"
"A pooltable!"

Bags are for bitches
296 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
#5
Sandvik skrev:
http://www1.garaget.org/archive/2/1171/1192/1192-789517.jpg
(Ägare: Amazon67)

18" plåtisar, breddade XC90 reservhjul.

Men amazon och 142 har tyvärr inte samma bultmönster. sad

Eller har jag fel igen?

Bags are for bitches
296 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
#6
Volvo__Mannen skrev:
finns ju orginal 17" plåtfälgar (reservhjul från xc90) dock är de rätt smala

ja men såg att Amazon67 här på garaget har sånna på sin amazon och de e ju inte samma bultmönster som 142 sad

Eller har jag fel igen?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 december 2008
#7
16-V skrev:
Volvo__Mannen skrev:
finns ju orginal 17" plåtfälgar (reservhjul från xc90) dock är de rätt smala

ja men såg att Amazon67 här på garaget har sånna på sin amazon och de e ju inte samma bultmönster som 142 sad

men xc90 har 5/108 jue

Jonas

1 062 Inlägg
16 december 2008
#8
xc90 har ju 5/108 org så antingen har han bytt axlar på sin amazon lr så har han svetsat om plåtisarna helt men xc90 hjulen passar på ditt bult mönster

Team Björkeryd

Bags are for bitches
296 Inlägg
16 december 2008
Trådstartare
#9
wildboy_87_ skrev:
xc90 har ju 5/108 org så antingen har han bytt axlar på sin amazon lr så har han svetsat om plåtisarna helt men xc90 hjulen passar på ditt bult mönster

jaa okeej. då vet jag . tack så mycket

Eller har jag fel igen?


Sök