4495
Sök

Angående hastighetsmätare Volvo 740 Turbo

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
#1
Ja nu är det så att hastighetsmätaren på min silveriga 740 turbo inte funkar .

Sitter ju givare på bakaxelkåpan, och räknehjulet i axeln.

Och jag vet att tidigare ägare har bytt axel någon gång, och har antagligen inte flyttat över räknehjulet och givare från den gamla axeln, för det finns ju en hel drös av olika.

Och nu är min fråga nu då:

Måste hastighetmätaren, givaren och räknehjulet komma från samma bil?

Eller skall det gå med original h-mätare, och givare och räknehjul från en annan bil?

olika motstånd på något sätt?

Någon som har någon idé? smile
Senast redigerat av Rooth07 (18 december 2008)


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
18 december 2008
#2
Drevet måste komma från samma typ av bil skiljer om det e ABS eller inte annars skall det funka motsåndet i givarna e samma bara annat antal tänder på hjulet

E du säker på att det i bakaxeln felet sitter dom mätarna e ju inte direkt kända för å funka brukar va nåra kassa lödningar på instrumentet

Om du monterar en ring från en bil med ABS på en bil/hastighetsmätare så visar den typ dubbel hastighet

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
#3
JaggaChafen skrev:
Drevet måste komma från samma typ av bil skiljer om det e ABS eller inte annars skall det funka motsåndet i givarna e samma bara annat antal tänder på hjulet

E du säker på att det i bakaxeln felet sitter dom mätarna e ju inte direkt kända för å funka brukar va nåra kassa lödningar på instrumentet

Om du monterar en ring från en bil med ABS på en bil/hastighetsmätare så visar den typ dubbel hastighet

Jo dom har varit och lött lite på instrumentet och ser inte så fint ut, men provade ett annat instrumenthus idag, men tror inte det var samma hus, skilljer lite på dom.

Meeeen om man backar/kör framåt lite sakta så hoppar nålen lite, men när man kommer upp i ett par km/h så händer det inte ett skit:S

Ska ´sätta över instrumenthuset från min röda imorgon, tror dom är likadana, och se vad som händer.

Men tror inte det är huset det är fel på.



Sök