6215
Sök

frågor angående super dtm 10*18"

556 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#1
jag har tänk köpa 10" breda super dtm och ha bak på min volvo 740, och ska sedan bredda så dom får plats.
men köper ja 10 tum breda super dtm på gummihuset.se får jag väll bmw centrumkåpa? å de vill ja ju inte ha tongue finns de att få tag på bara volvos centrumkåa?

breddar 10 tummarna bara inåt jämfört med 8.5 tummarna super DTM?, eller får man bredare ytterkant med 10 tummarna?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#2
inte samma bulcirkel ne.. glömde kolla upp de.. så då va de ju kört... fär de finns inte super dtm 10 tums breda med bultcirkel 5/108?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

V8 de bästa som finns!
1 095 Inlägg
19 december 2008
#3
Du får ju också BMW:s bultmönster på 10", men jag har kört med super dtm till Volvo för massa år sen men även till BMW och jag skulle vilja säga att skillnaden i bredd mellan 8,5 och 10" alltså 1,5" där är drygt häften mer breddning inåt sen blir utåtbreddningen ungefär 1,5cm mer.
Ska du bredda bakskärmarna?

"Edit":  såg att du hann svara först
Senast redigerat av Niklasw (19 december 2008)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

556 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#4
jo ja tänkte de.. som de ser ut nu så får de bli 18" 8.5 tum breda super dtm med typ 20 mm spacer.. så ska ja göra en liten breddning av iaf bakskärmen.. tycker inte det är snyggt när man breddar typ 5 cm.. så ja tänkte göra en lite diskret breddning.. ja tror de kan bli snyggt..
vad tror ni?

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
19 december 2008
#5
Du har så pass mycket mos under huven att du behöver så breda däck eller?


556 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#6
FL3JM skrev:
Du har så pass mycket mos under huven att du behöver så breda däck eller?

bilen är början på ett projekt som kommer få turbomonot.. visserligen inte mer än runt 200 kusar men vaffan.. de e ju snyggt me bre sulor!

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

1 418 Inlägg
19 december 2008
#7
FL3JM skrev:
Du har så pass mycket mos under huven att du behöver så breda däck eller?

Sist jag kolla så behövde man inte ha mycke hästar för att montera ett par breda fälgar

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.


Sök