6287
Sök

Bälten - Besiktning

537 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
#1
Tjoooo!

Vet att det vid besiktning är ett krav att bältena både kan låsa när man drar i dem och i själva fästet.
Men finns det nån regel om att bältena måste kunna dra tillbaka? För Mina dras inte upp helt.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 december 2008
#2
Kolla på www.bilprovningen.se om det inte kan stå där. smile

MVH, T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
19 december 2008
#3
Jag har inte haft några problem med mitt förarbälte.. Mitt drar inte tillbaka helt.

Mvh Thomas

DFFL
9 020 Inlägg
19 december 2008
#4
De besiktningar jag gjort (En bil och två lastbilar) så har de bara ryckt i bältet, inte knäppt upp och låtit den dras upp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

KHRacing
19 december 2008
#5
Det skall kunna rulla fritt, men sällan detta kollas


Sök