ljudbygge i Volvo V40

Digital_Kicker
7 september 2008 · 3 721 Inlägg

Tjena! Nu börjar vintern närma sig och inlåsningar i garaget är en vintersyssla!. smile

Tänkte själv börja lite uppbyggnad av ljudet i bagaget i min V40.
Aldrig gjort detta innan så tips och idéer är varmt välkommna!. Eller har du kanske bilder eller ritningar så är jag evight tacksam!.

Mvh

Batte
16 september 2008 · 45 Inlägg

Va hade du tänkt dig? ska du bygga över hela eller du ska kunna använda bagaget? jag har ett exempel på en baslåda som jag har i i min, men jag ska iof ändra det nu och ha dubbla 12or som ska sitta mot ryggstödet. kom fram till att det inte tog så mkt plats ändå. 71 liter invändigt blir lådan, då får jag ändå plats med barnvagn och stegen sitter just nu placerade i motsatt sida med basen.

Gör som Ford, Köp Volvo
Volvo V40 2.0T "Twinpipe" (2001)
HansN83 x40
16 september 2008 · 1 209 Inlägg

lånar tråden, hade oxå tänkt mej att bygga nytt baslådan i bilen, hade en med en tia, men den hålde inte så nu vill bygga en 12 eller med två. bilder på min tia finns på min pres.. vill ha typs så kom gärna med ideer. tack så mycket...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
MICKEHEHE HEHE
9 december 2008 · 156 Inlägg

Ett lätt och enkelt bygga finns i mitt galleri.. Inte det snyggaste, men du kan ju naturligtvis få det mycket finareo m du låter fantasin flöda smile

MICKEHEHE HEHE
11 december 2008 · 156 Inlägg

Funderar själv på att börja bygga ljud, men har inte byggt seriöst förr så, får se hur det går wink

Men det jag hade velat är å bygga en bas på varje sida av bagaget och sen en liten tv-skärm eller dylikt i mitten. Sen lite LED lampor så det blir lite snyggt och så dära, menmen.. Man får se hur den planen går smile tv-skärmen skippar jag kanske ;b Men någon förändring måste jag göra iallfall , vintersyslor är alltid roligt!

andreas_gbg_
11 december 2008 · 1 634 Inlägg

Kika lite på min för idéer.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
MICKEHEHE HEHE
11 december 2008 · 156 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Kika lite på min för idéer.

Mvh Andreas

Gillade hur du byggt in diskanterna osv wink Och det du byggt i dörrarna, det gav mig en ide smile


Men vet inte om jag är så sugen att börja bygga så på orginal dörrsidorna :b
Får kanske hämta ett par ifrån skroten hah, ifall det går åt helvete.


EDIT: Någon som möjligtvis vet om man kan köpa "färdiga" ljudbyggen någonstans, menar då inte hela allt, utom tex låda och så men småfix eller dylikt påsmile?

Senast redigerat av MICKEHEHE (11 december 2008)

Batte
12 december 2008 · 45 Inlägg

Kolla S40Hasse här på garaget. Han kanske kan bygga dörrsidor till dig. Han erbjöd mig iaf. Likadana som han själv har. Tycker de är snygga

Gör som Ford, Köp Volvo
Volvo V40 2.0T "Twinpipe" (2001)
HansN83 x40
12 december 2008 · 1 209 Inlägg

tycker om d stark... skit snygg e d...

andreas_gbg_ skrev:
Kika lite på min för idéer.

Mvh Andreas

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
andreas_gbg_
13 december 2008 · 1 634 Inlägg

Tack så mycket.

Kika hos Backes ljudbygg, de har lite "färdiga" saker att köpa till diverse bilmodeller, bl a V40.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
HansN83 x40
14 december 2008 · 1 209 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Tack så mycket.

Kika hos Backes ljudbygg, de har lite "färdiga" saker att köpa till diverse bilmodeller, bl a V40.

Mvh Andreas

jag tittade på d men de har inget te s40.. jag ska ta kort på hur jag har gjort min låda... men jag vill bygga en 12 men vet inte hur än...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
andreas_gbg_
14 december 2008 · 1 634 Inlägg

mr_Hasse skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Tack så mycket.

Kika hos Backes ljudbygg, de har lite "färdiga" saker att köpa till diverse bilmodeller, bl a V40.

Mvh Andreas

jag tittade på d men de har inget te s40.. jag ska ta kort på hur jag har gjort min låda... men jag vill bygga en 12 men vet inte hur än...

Kom ut nån dag efter jul så kan vi kika på om jag kan bju på någon idé. Bor ju inte så värst långt ifrån varandra (Lilla Edet).

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
HansN83 x40
19 december 2008 · 1 209 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

mr_Hasse skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Tack så mycket.

Kika hos Backes ljudbygg, de har lite "färdiga" saker att köpa till diverse bilmodeller, bl a V40.

Mvh Andreas

jag tittade på d men de har inget te s40.. jag ska ta kort på hur jag har gjort min låda... men jag vill bygga en 12 men vet inte hur än...

Kom ut nån dag efter jul så kan vi kika på om jag kan bju på någon idé. Bor ju inte så värst långt ifrån varandra (Lilla Edet).

Mvh Andreas

visst det hade vart skit bra.. det e bara att höra av dej när du kan... ha d så länge... m.v.h. Hans

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang