volvo V70 med blinkade lammpr vid hög volym?

dreamcore
20 december 2008 · 82 Inlägg

jag har fan testat allt nu, min lampor slocknar nästan i varje basslag, och det är ju aldrig roligt.

förutsättningarna som jag har är att bilen är en volvo V70-99

batteriet är ett GZ nått med massa ström (2500amp, 75amp/h). som är i bra skick. (hade samma problem med ett annat helt nytt batteri)

steget, är ett GZ nucler 4kanalas nånting.

basar är climax om det har någon roll.

50 kvadrats kabel genom hela bilen

1 farads konding..


jag är inte värdsmästare på sånt här, MEN jag tycker inte att mina lampor ska kunna blinka? jag har kollat runt överallt och inte hittat nått som akn va möjligt fel på min bil, laddar 13,7v vid körning, ligger runt 12,6v när bilen är avslagen. så jag tycker alla värden verkar bra oxå, tills det att jag börjar spela lite högre, då suckar alla lampor i hela bilen. någon som har ett förslag på vad som kan vara fel?

Volvo v70 t5 "reaktor" (1999)
micke-v70
20 december 2008 · 1 Inlägg

Tjena!! Kolla jord punkterna ev byt jord punkt till steget!! kan hjälpa!! mvh Micke

Drönirettab
20 december 2008 · 21 761 Inlägg

Mät spänningen på batteripolerna (inte kabelskorna) när du spelar högt, mät sedan på batterikabelskorna. Låt mätpinnen sitta kvar på pluskabelskon och flytta minusmätpinnen till en plåtren karossyta, kolla hur spänningen är då.

Motorn ska vara igång vid mätningen och endast halvljuset ska vara igång, försök att hålla åtminstone 900-1000 varv på motorn vid mätningen. Läge för att ha en medhjälpare alltså. smile

Senast redigerat av Drönirettab (20 december 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang