5212
Sök

Steget går i protection mode?

731 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
#1
Tjena, har en låda med 2x10" och ett steg på 520W + 2fahrad kondensator. Men steget går i protection mode när jag vrider upp basen lite. Beror de på ström, steg eller att basen säger ifrån? Kan lägga till att jag haft en 15" som dunkade riktigt bra innan med samma jord osv så borde inte bero på att de är dåliga kablar.


16 197 Inlägg
21 december 2008
#2
hur har du kopplat basarna??  å va för saker e de du har?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

5 852 Inlägg
21 december 2008
#3
Vad är det för slutsteg, batteri, basar och kablar?

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

731 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
#4
Biltemas kabel kit, 2x w710 RLS, Jensen JXP680 steg. Inne i lådan går de 1 sladd mellan basarna och från ena basen till kontakten.
12V har en säkring vid bat sen går den hela vägen till bagaget där de sitter en till säkring och ut från den säkringen har jag 2 sladdar varav 1 går till slutsteg och den andra till kondensator.
Jord har jag slipat ner och bultat fast under reserdäcket i karossen, samma där att de går 2 kablar varav 1 till steg o andra till kondsensator.

Steget är satt på 2kanal och bryggat till lådan, men när jag drar på lite bas så går den in i prot mode. Visst jag kan få den att dunka lite men långt ifrån vad basarna bör palla.


16 197 Inlägg
21 december 2008
#5
då är de nog så att basarna är parallelkopplade testa med att koppla en kabel från varje bas till var kanal på steget.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

731 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
#6
Aldright provar de återkommer med svar. BTW ska jag köra 2kanal på steget då istälet för brygg? Dvs varje bas får egen utgång på steg.
Senast redigerat av hardrox (21 december 2008)


16 197 Inlägg
21 december 2008
#7
hardrox skrev:
Aldright provar de återkommer med svar. BTW ska jag köra 2kanal på steget då istälet för brygg? Dvs varje bas får egen utgång på steg.

precis... för är de så att de är 4ohms basar som sitter i lådan så blir de ju 2 ohm på kabeln som går in i steget så låg belsatning klarar inte steget av i bryggat läge.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

731 Inlägg
21 december 2008
Trådstartare
#8
Skysst som fan big_smilebig_smile Funkar nu smile Tack för hjälpen!



Sök