5190
Sök

USB-funktionen i stereon är försvunnen.

typ..eh..va?
582 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Tja!

Har fått ett märkligt problem med min stereo. Det är en JVC kd-g441. Denna stereo klarar av både USB och AUX. Jag köpte den någon gång i sommras och den har fungerat fint hittills.

Men igår när jag gick ut i bilen på morgonen och satte i USB-minnet med musik på så funkade det inte. Det finns en knapp som det står "SRC" på tror jag det är, och denna trycker man på för att bläddra mellan FM (radio), AUX och USB. Det märkliga är att USB är HELT BORTA!? Fattar inte vad som har hänt :S.

Testade att dra ut strömmen från stereon, i hopp om att den skulle Noll/återställas men inte.

Begriper ingenting, är det någon som varit med om liknande eller vet vad det kan bero på? Och framför allt, vad gör man åt det?

Mvh.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ekDTcidGL._SL500_AA280_.jpg

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
22 december 2008
Konstigt..har du kvar garanti så kan du gå och byta eller bara fråga ifall dom vet nåt om det.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

typ..eh..va?
582 Inlägg
22 december 2008
Trådstartare
Märkligt, gick ut och testade och då fungerade det fint. Hmm, nollställde den förvisso en gång till men. Vet inte vad det kan bero på. Aja, blir det mer problem så får jag ju lämna tillbaka den så dom får kolla på den.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
23 december 2008
Du har inte tänkt på att stereon kanske inte klarar av så många filer/mappar eller mer än en viss mängd data ??

Många stereos klarar ju bara tex 8gb och sen är det stopp, har du mer än 8gb på disken kanske den inte kan läsa in den och hoppar därför över usb.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök