26 december 2008
Trådstartare
hej jag har en s40 t4 -98 som jag tänkte koppla in en extraljusramp på men antingen lyser det alltid eller aldrig..
extraljusramp
30 batteri +
87 rampen
86 85 till helljus + gul/vit - grön/gul (kvittade vilken av dom som jag satte på vad)
Med denna koppling som var enligt instruktionerna hände ingenting med rampen, testade dra styrströmmens minus direkt till batteriet istället men då lös det hela tiden såfort tändningen var till !?
har kopplat till extrarelä för dimljusen så de lyser samtidigt som helljuset och är kopplat på följande sätt:
30 helljus + gul/vit
87 dimljus
86 batteri +
85 helljus - grön/gul
(vet att jag borde byta 30 o 86)
men det funkade precis som extraljus iallafall
Relä och ramp fungerar och säkringen är hel, så jag undrar är det någon som ser vad jag gjort fel eller vad felet kan vara?
Senast redigerat av Haakanzon (26 december 2008)