28 november 2008
Trådstartare
Bilfan funkar ju helt plötsligt inte nu o felet verkar vara helskumt o sen kanske det beror på att jag inte är så jätte duktig på o hitta felen heller:P Batteriet är fullladdat,de kommer soppa i spridarna och motorn får täning elr va man ska säga men den hoppar inte igång helt det bara står o kurrar, nån som vet vad felet kan vara? Den har funkat förut efter motorbytet men när det stått några dagar va den en aning svårstartad. Sen till slut fick man bogsera igång den o då funkar den jämt men orka bogsera igång den varenda gång man ska använda den.
Den va svårstartad innan motorbytet oxå när 16ventilars motorn satt i, men då var det kallstarts ventilen som höll på o krångla. O nu äre samma sak igen fast fast mkt värre så ja undrar om det är kallstartsventilen elr om det är nå annat?? kanske ska köpa en ny kallstartsventil o testa? men blev iaf värre efter motorbytet...sitter nu en 8 ventilars motor med 16ventilarns elsystem.
Kan de va nåt me den där elektonik boxen att den får fel signaler så därför den krånglarP äsch jag vet inte hur ja ska förklara hehe men nån som har nån gissning på vad det kan vara? Sen kan jag medela att varje gång motor funkar o man ska vrida av nyckeln så äre ett konstigt pysljud i motorn som försvinner sen, tror det kan vara bromsservot som håller på men jag vet inte..
hjälp...
Senast redigerat av HBB (28 november 2008)