4894
Sök

Nöjer sig nya slutsteget och baslådan med bara "Speaker Output" från originalstereon?

399 Inlägg
29 december 2008
#21
Då startar inte steget, så då är det ganska tyst...

Finns det ingen remote utgång, så kan man ju tjyva på bakljuset lr nåt, det startar ju med bilen så


576 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#22
Lonefox skrev:
Traz skrev:
Lonefox skrev:
Speaker output frå steget använder du ju till den nya basen.

Dessutom så behöver du inte ngn remote till detta steg enligt manualen.
Steget har en krets som känner av om det komme rin signal via speaker input (eller vad den nu kallades) och slår på resp av steget då den känner av resp inte känner av signalen.
Står med i manualen wink

Vart hittade du att den inte behöver någon remote i manualen? Vill vara 100% säker så att inte grejerna går sönder..

Blandar nog ihop det med ett annat steg.
Nåväl. Det är inte hela världen.
Du tar bara en separat tunn kabel och kopplar in den på remote på steget och tex. vid säkringsdosan på ngn av säkringarna som har spänning med nyckeln på radioläge.

Skulle man kunna få ett konkret exempel på vart exakt man kan koppla in remoten så att inte slutsteget brinner upp eller batteriet tar slut? Med radioläge menar du att slutsteget kommer endast vara på när nyckeln har vridits så pass mycket, och när man drar ur nyckeln ur bilen så stängs slutsteget av? Och exakt hur går det till när man "kopplar in kabeln vid säkerhetsdosan"?

En annan fråga är hur man säkerhetskollar att den verkligen är avstängd när man väl har monterat in den?
Senast redigerat av Traz (29 december 2008)

576 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#23
Maildaemon skrev:
Då startar inte steget, så då är det ganska tyst...

Finns det ingen remote utgång, så kan man ju tjyva på bakljuset lr nåt, det startar ju med bilen så

Står såhär:

System remote control wire (sold separately)
Connect the male terminal of this wire to the system remote control
terminal of the car stereo (SYSTEM REMOTE CONTROL). The
female terminal can be connected to the auto-antenna relay control
terminal. If the car stereo does not have a system remote control
terminal, connect the male terminal to the power terminal through the
ignition switch.


Fråga 1: Hur vet man om stereon har en "SYSTEM REMOTE CONTROL"?
Fråga 2: Vad menar dem med det jag har markerat? Alltså ska man koppla in remote kabeln från slutsteget till tändningen?

21 761 Inlägg
29 december 2008
#24
Traz skrev:
Hur vet man om stereon har en "SYSTEM REMOTE CONTROL"?

Det borde stå tex "auto antenna", "remote antenna", "power antenna" eller liknande på någon kabel.

Traz skrev:
Vad menar dem med det jag har markerat? Alltså ska man koppla in remote kabeln från slutsteget till tändningen?

Det menas i princip den förklaring som Lonefox skrev, dvs att kabeln kopplas till någon anslutning som endast har spänning när tändningen är påslagen. smile
Senast redigerat av Drönirettab (29 december 2008)

576 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#25
Drönirettab skrev:
Traz skrev:
Hur vet man om stereon har en "SYSTEM REMOTE CONTROL"?

Det borde stå tex "auto antenna", "remote antenna", "power antenna" eller liknande på någon kabel.

Traz skrev:
Vad menar dem med det jag har markerat? Alltså ska man koppla in remote kabeln från slutsteget till tändningen?

Det menas i princip den förklaring som Lonefox skrev, dvs att kabeln kopplas till någon anslutning som endast har spänning när tändningen är påslagen. smile

Alltså vadå kopplas till en kabel? Ursäkta språket... Men hur ska jag koppla in den i en kabel? Kapa kabeln i två bitar och sätta dit remoten och skruva ihop det på något sätt? neutral

21 761 Inlägg
29 december 2008
#26
Nja, nu läste du inte ordentligt. Läs en gång till vad jag skrev. smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
29 december 2008
#27
Vid säkringarna så har du antagligen kontaktbleck för kabelskor.
Du kan använda dig av den som står Radio på då den får ström när nyckeln förs till första läget, radioläget.
Det finns käcka kabelskor med en "tunga" på och en hona. Båda i ett. Sätt ordinarie kabelskon på tungan och dit med hondelen på stiftet till säkringen.


Eller ÄNNU enklare....hör av dig till gnn bilstereobutik och hör vad de skall ta för att dra kabel och koppla in grejerna åt dig smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

576 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#28
Lonefox skrev:
Vid säkringarna så har du antagligen kontaktbleck för kabelskor.
Du kan använda dig av den som står Radio på då den får ström när nyckeln förs till första läget, radioläget.
Det finns käcka kabelskor med en "tunga" på och en hona. Båda i ett. Sätt ordinarie kabelskon på tungan och dit med hondelen på stiftet till säkringen.


Eller ÄNNU enklare....hör av dig till gnn bilstereobutik och hör vad de skall ta för att dra kabel och koppla in grejerna åt dig smile

Kollade upp det... butiker tar runt tusenlappen för det, vilket är för mycket bara för sånt tycker jag.

Men alltså har verkligen ett märke som PIONEER inte automatiserat remotet så att det räcker med högnivå? Känns lite konstigt då billigare märken och modeller har det. Men dem kanske inte har nämnt det bara?

21 761 Inlägg
29 december 2008
#29
Traz skrev:
Men alltså har verkligen ett märke som PIONEER inte automatiserat remotet så att det räcker med högnivå? Känns lite konstigt då billigare märken och modeller har det. Men dem kanske inte har nämnt det bara?

Jo, så kan det naturligtvis vara. smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
29 december 2008
#30
Traz skrev:
Lonefox skrev:
Vid säkringarna så har du antagligen kontaktbleck för kabelskor.
Du kan använda dig av den som står Radio på då den får ström när nyckeln förs till första läget, radioläget.
Det finns käcka kabelskor med en "tunga" på och en hona. Båda i ett. Sätt ordinarie kabelskon på tungan och dit med hondelen på stiftet till säkringen.


Eller ÄNNU enklare....hör av dig till gnn bilstereobutik och hör vad de skall ta för att dra kabel och koppla in grejerna åt dig smile

Kollade upp det... butiker tar runt tusenlappen för det, vilket är för mycket bara för sånt tycker jag.

Men alltså har verkligen ett märke som PIONEER inte automatiserat remotet så att det räcker med högnivå? Känns lite konstigt då billigare märken och modeller har det. Men dem kanske inte har nämnt det bara?

Aouch......tusenlappen bara för DET? Ja kära nån......

Vet inte.....då jag själv aldrig har använt mig av högnivåingång så har jag aldrig behövt bry mig om det.
Men det ÄR ju inte hela världen om det inte finns. En tunn extra kabel framifrån är ju lätt att dra in.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

576 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
#31
Lonefox skrev:
Traz skrev:
Lonefox skrev:
Vid säkringarna så har du antagligen kontaktbleck för kabelskor.
Du kan använda dig av den som står Radio på då den får ström när nyckeln förs till första läget, radioläget.
Det finns käcka kabelskor med en "tunga" på och en hona. Båda i ett. Sätt ordinarie kabelskon på tungan och dit med hondelen på stiftet till säkringen.


Eller ÄNNU enklare....hör av dig till gnn bilstereobutik och hör vad de skall ta för att dra kabel och koppla in grejerna åt dig smile

Kollade upp det... butiker tar runt tusenlappen för det, vilket är för mycket bara för sånt tycker jag.

Men alltså har verkligen ett märke som PIONEER inte automatiserat remotet så att det räcker med högnivå? Känns lite konstigt då billigare märken och modeller har det. Men dem kanske inte har nämnt det bara?

Aouch......tusenlappen bara för DET? Ja kära nån......

Vet inte.....då jag själv aldrig har använt mig av högnivåingång så har jag aldrig behövt bry mig om det.
Men det ÄR ju inte hela världen om det inte finns. En tunn extra kabel framifrån är ju lätt att dra in.

Har aldrig gjort det förr, ingen aning hur man tar bort koporna heller i bilen. Hur ska man gå till väga?
Senast redigerat av Traz (29 december 2008)


Sök