Honda Civic Type-R: Masaru

Masaru hater
9 maj 2007 · 656 Inlägg

Mina damer o herrar, mr. Masaru har precis fått hem sin nya bil. Det blev till sist en Civic trots allt - en Type-R dessutom big_smile.. i alla fall, såhär började allt:

Hösten 2006 började jag på högskolan i K-stad, ungefär vid den tiden lärde jag känna Hondaälskaren nr.1 - Elvis(jap_power_), som berättade lite om grejjer o godis som Honda hade, bl.a Vtec - elelr lättare sagt, bara Vtec, för det var det ända han nämnde smile.

Då lät det från min sida ungefär såhär- jävla skitbilar, håller i ett år sen måste man skaffa ny... men gissa om jag hade fel- några månader senare var jag fast i skiten.. eller ja åtsminstone fast i Hondaträsket, jag började snabbt leta civicar o var nära på att köpa Elvis civic också, men budgeten satte stopp sad.

När jag började jobba ungefär i början av våren satte jag fart igen, då hade jag lagt Hondor lite åt sidan eftersom jag aldrig hittade en jag var nöjd med, och den jag ville ha var för dyr(Type R)... då. Jag började fiska lite djupare och fann ett par oslipade diamanter, Opel Calibra, 4x4 Turbo - dock försvann alla jag tänkte köpa, innan man ens hunnit få första lönen.

Efter att jag letat o letat o letat så gick tiden samtidigt och vips så hade jag 25k i handen efter att ha arbetat hårt i ungefär 2 månader. Tänkte lite fort vad man kunde göra med de pengarna och ringde runt i de olika Hondaåterförsäljarna, till sist hitade jag en härlig Type-R som bara hade gått 3700 mil (-03a) för några tusenlappar. Snabb som jag är gjorde jag ett snabbt besök hos handlaren, provkörde bilen och köpte den samma dag samtidigt som jag gav min bil i utbyte.

Detta var för 5 dagar sen - och nu sitter jag här vetandes om att jag har en Civic Type-R i garaget, visst är livet underbart ibland cool...

Nu är det så att jag tänkte använda denna tråd som projekttråd för min Type-R. 
Jag kommer att lägga upp bilder på den imorgon, men innan dess så vill jag veta lite sidor på nätet, som har grova grejjer till Type-R, helst också utländska sidor. Jag tänkte att på söndag komemr jag genomsöka hela internet, men vill ha lite tips innan så jag vet vad som finns där ute och nu menar jag SERIÖSA och DYRA sidor - moneys not a problem cool...

Lägger upp också lite vad som kommer hända inom en snaaar framtid:

1. Buddyclubs Spec III avgassystem, om jag inte finner något grövre och bättre.
2. It's Fun-Chip
3. Byta ut grenröret och lite andra saker som hör till motorn.
4. Något diskret på exteriören, bl.a ny grill och tonade rutor
5. Nya fälgar har jag lovat mig själv - svarta och rubusta tongue
6. Komemr förmodligen att byta bromsar och lacka bilen i mjölkvitt, men då snackar vi snarare om 1 år eller så
.. det var nog allt folks, jag komemr lägga in bilder imorgon som sagt och kommer så fort jag hittat de seriösa grejer som jag letar efter att montera och lägga upp här.

Tackar för mig /
Masaru

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Masaru hater
9 maj 2007 · 656 Inlägg

Jo - Jag glömde ju att tacka Elvis som drog in mig i "skiten" hahaha - Tack Elvan wink

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
9 maj 2007 · 741 Inlägg

lägg upp bilder smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
alfonsomfan
9 maj 2007 · 252 Inlägg

säger det samma, BILDER smile

Masaru hater
9 maj 2007 · 656 Inlägg

Det kommer, det kommer.. imorgon, take it easy wink

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
MrFister
9 maj 2007 · 172 Inlägg

inget itsfun chip!!..kör på hondata k-pro istället

wroooooomprrrsssssscccchhhh
Masaru hater
9 maj 2007 · 656 Inlägg

jasså? var finner man ett sånt då?

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
MrFister
10 maj 2007 · 172 Inlägg

bli medlem i hondaklubben så fixar nån av sponsorerna fram en till bra pris smile

wroooooomprrrsssssscccchhhh
Rangvald
10 maj 2007 · 182 Inlägg

Masaru skrev:
till sist hitade jag en härlig Type-R som bara hade gått 3700 mil (-03a) för några tusenlappar.

Får man fråga på ett ungefär hur många? smile

Masaru hater
10 maj 2007 · 656 Inlägg

till

Mr.Fister: Jasså? Fan van ice, ja jag ska bli medlem där nu ändå så.. brao veta. Tack för tipset, kolalde runt lite igår på K-Pro chippet, såg seriöst o kraftigt ut smile men palla inte läsa allt

Rangvald: 170k kommer jag få punga ut smile men kom ihåg att jag fick 50k för min bil så han la in den i priset.. så det blir 120k jag får betala - dock finansiering så rätt lugnt wink

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
terazzi
10 maj 2007 ·

GRATTIS wink på tiden du köpte något ordentligt smile hahah.. lycka till nu med bilen,ska bli skoj se denna utvecklas ^^ smile

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
10 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Bilder måste visas! tongue
Kommer bli spännande projekt smile
Mvh kimpa

Masaru hater
10 maj 2007 · 656 Inlägg

Jepp jepp, här kommer lite bilder. De ska bort igen om ett tag för att göra plats åt "proffsfoton"... Enjoy!

http://img405.imageshack.us/img405/5449/dsc00519el4.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/7767/dsc00521gs7.jpg

http://img371.imageshack.us/img371/6992/dsc00526xi9.jpg

http://img371.imageshack.us/img371/6664/dsc00527zt5.jpg


Kommer att uppdatera tråden i helgen, efter att jag hittat det mesta av godiset som ska på/i bilen tongue

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Masaru hater
10 maj 2007 · 656 Inlägg

Haha tack Terazzi!

åå Kimpa.. det kan du hoppa upp o sätta dig på att det kommer bli ett spännande projekt haha wink

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
10 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Masaru skrev:
Haha tack Terazzi!

åå Kimpa.. det kan du hoppa upp o sätta dig på att det kommer bli ett spännande projekt haha wink

Hehe wink
kommer se fram i mot uppgraderingen och grejerna du kommer göra big_smile
mvh kimpa

Masaru hater
10 maj 2007 · 656 Inlägg

thnx.. kom gärna med förslag allihop... ideér o tips är aldrig fel tongue

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Masaru hater
29 december 2008 · 656 Inlägg

jag är snart klar med mitt projekt ^^

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Aerodynamik ...
29 december 2008 · 7 120 Inlägg

Masaru skrev:
Jag började fiska lite djupare och fann ett par oslipade diamanter, Opel Calibra, 4x4 Turbo

2. It's Fun-Chip

Trodde jag aldrig om dig tongue

Takashi Got VTEC?
29 december 2008 · 1 593 Inlägg

Hahahahah, så jävla klockrent! ^^ (tråden alltså)

Senast redigerat av Takashi (29 december 2008)

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang