4493
Sök

kan man göra en wma fil tilll mp3 fil?

Thedriftking
29 december 2008
Trådstartare
tja, när jag skulle lägga in några låtar på mobilen från datorn igår så var allt bra tills jag skulle lyssna på dom men det går inte och jag tror att det är föratt dom är wma filer och jag har några andra låtar men dom är mp3 filer och dom går att lyssna på, så nu undrar jag om man kan göra om dom filerna så att dom blir mp3 filer och om det går så kan ni gärna säga hur.

tack på förhand

DFFL
9 020 Inlägg
29 december 2008
Google MP3 to WMA-converter.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Thedriftking
29 december 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Google MP3 to WMA-converter.

ok, ska testa det

edit; det funkade tack för hjälpen
Senast redigerat av Thedriftking (29 december 2008)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
30 december 2008
Ett annat sätt som är väldigt enkelt är ju att ta t.ex iTunes (som faktiskt är väldigt vanligt).

1. Gå in i "inställningar" och ställ om "importinställningar" till "MP3-omkodare".
2. Välj en låt i iTunes-listan. Högerklicka på den och välj "Konvertera till MP3" (eller vad det nu står).
3. Sen konverteras låten om till MP3 (eller vad man nu har valt för format i inställningarna) och lägga i "Min Musik/ITunes".. eller nåt sånt.

Det är väldigt enkelt. Även jag, som delvis professionell ljudredigerare använder mig av det verktyger, eftersom att det är så oerhört snabbt och simpelt. wink

Sök