4874
Sök

köpa ny bas

1 418 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#1
tja!
är ute efter en 8" eller 10" bas som lämpar sig för trance (typ armin van buuren, paul van dyk).
Är ute efter mer attack bas än djupbas.
krav:
helst 2 ohm
snabb bas!
max pris 1300kr

har ett steg som lämnar 600 watt rms i 2 ohm / 300 i 4 ohm

något tips? big_smile
Senast redigerat av Lindberg88 (30 december 2008)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

dj_dinmamma
30 december 2008
#2
magnat har gjort bra basar för en skaplig peng.. värt att fundera på.. finns på docent-decibel.se

8 156 Inlägg
30 december 2008
#3
Ska den sitta i omegan?
Hade du tänkt spela högt, eller vill du ha en mer kontrollerad bas?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 665 Inlägg
30 december 2008
#4
ska du bara ha en bas är det ingen ide att köpa 2ohm.

Eftersom du har ett bra steg som dubblar effekten i 2ohm så låter det lika högt som en 4ohms bas men drar dubbelt så mycket ström.
Har du ett steg som inte dubblar effekten så låter en 2ohms bas mindre än en 4ohms bas.

Bygg en liten sluten låda så får du den karaktären du vill ha.

Vad är det för fabrikat på steget??
Senast redigerat av Rickard-v (30 december 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

1 418 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
#5
Ja i omegan.
Kontrollerad bas.
Mutant.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
30 december 2008
#6
kan tipsa om dls basar tex mw serien..tror ja den hette.haft sådana fast i 12" spela fint trance:)



Sök