tackar. ja ska kolla.. men jag tänkte om lh2,4 hade hade andra spridare. har hört att de skulle funka odesuttom bli skillnad om man sätter på 2.4 spridare på 2,2 sprutet.. men jag tvivlar på det. framför allt effekt mässigt sätt. tack för svaren
volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med
tackar. ja ska kolla.. men jag tänkte om lh2,4 hade hade andra spridare. har hört att de skulle funka odesuttom bli skillnad om man sätter på 2.4 spridare på 2,2 sprutet.. men jag tvivlar på det. framför allt effekt mässigt sätt. tack för svaren
Det går inte att flytta över spridare med annat flöde rakt av. Du måste justera bränslet efter luften, annars går bilen för fett (eller snålt)
om ja nus kulle vilja slänga på r-spidare på min 940 turbo som jag har hemma då kopplar jga bort mitt spridar motstånd å brygger de med kablar inte sant?
om ja nus kulle vilja slänga på r-spidare på min 940 turbo som jag har hemma då kopplar jga bort mitt spridar motstånd å brygger de med kablar inte sant?
jag provade en gång i tiden att sätta på de ljusgröna spridarna på min B230F med V kam, men jag missade motstånden så den första boxen brann upp direkt, men det andra boxen klarade sig mystiskt nog, bilen gick inte märkbart bättre med spridarna men det märktes däremot på besiktningen då det mer eller mindre stog 99.9 i alla rutor och bessgubben trodde att deras avgastester va kass, provade med nästa å den sa samma sak, hehe det blev en stor 2a på det!! sedan när jag kom tillbaka nästa gång med de gula spridarna igen så va alla värden på 0.0 och lambda 1.01 han fattade inte hur jag lyckades få ner de så bra på bara ett par dagar
men iaf, jag fick ingen märkbar skillnad iaf, tror inte jag märkte så mycket på kammen häller om jag skall vara ärlig... tror det lilla jag kända va placebo effekt...
ska man byta spridare så bör man öka luftmassemätaren med samma % för att det ska funka:) jag ska testa sätta på 16v spridarna på min å sen om det går bättre:)
ska man byta spridare så bör man öka luftmassemätaren med samma % för att det ska funka:) jag ska testa sätta på 16v spridarna på min å sen om det går bättre:)
Vad ska det hjälpa om du inte ändrar bilen i övrigt? Någon förbättring med större spridare får du ju inte innan original har slagit i botten..
Vad ska det hjälpa om du inte ändrar bilen i övrigt? Någon förbättring med större spridare får du ju inte innan original har slagit i botten..
för att orginal spridarna bara räcker till ca 120-125hk om man inte pressar dom,å spridare ska ju bara använda 80% av sin kapasitet allt över det försämmrar spridar bilden bland annat:) å det är för lite för min