4567
Sök

Xbox fungera inte.

747 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Har lånat hem det gamla xbox:et och det kommer ingen bild på tv:n. har kollat på tre apparater och testat med två kablar. men kommer ingen bild eller något alls. Vad kan det vara?

Älgahäng Räjsing Club

747 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
Inte en människa som vet eller? tongue

Älgahäng Räjsing Club

Mästare
2 947 Inlägg
28 december 2008
Eventuella fel:
Du har inte startat xbox/tv:en.
Sladdarna glappar eller är felkopplade(Hur och om man nu kan lyckas med det tongue).
Det är något fel på xbox:en, vad vet jag inte.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 december 2008
Har du ställt inte TV'n på AV eller vad det kan tänkas vara för kanal. Kanske kanalen heter Component som den heter på våran samsung.

MVh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

DFFL
9 020 Inlägg
28 december 2008
-Mackan- skrev:
Har du ställt inte TV'n på AV eller vad det kan tänkas vara för kanal. Kanske kanalen heter Component som den heter på våran samsung.

MVh Markus

Den heter komponent om du använt komponent-ingången.
Har han använt vanliga scart-kablar så heter den inte det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

747 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
jag har provat på alla kanaler som finns. man tycker det skulle fungera på någon av dessa tre tv jag testat på. fattar inte vad det kan vara. har testat med båda skart kontakten och plug in direkt in. men nej då.

Älgahäng Räjsing Club

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 december 2008
FireTraXX skrev:
-Mackan- skrev:

MVh Markus

Det har du rätt i! smile Men då heter det rimligtvis AV 1,2 och 3 kanske.

När jag hade mitt gamla Xbox så skickade jag efter en ''dosa'' som satt mellan strömuttaget och xboxen ifrån Microsoft (gratis). ''Dosans'' syfte vara att förhindra att konsolen brann eller dyl, den fungerade som en strömbrytare och man var tvungen att trycka in en knapp för att får det att fungera. Det kan inte vara så att du har lyckats missa en så simpel sak?

Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (28 december 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

747 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
FireTraXX skrev:
-Mackan- skrev:

MVh Markus

Det har du rätt i! smile Men då heter det rimligtvis AV 1,2 och 3 kanske.

När jag hade mitt gamla Xbox så skickade jag efter en ''dosa'' som satt mellan strömuttaget och xboxen ifrån Microsoft (gratis). ''Dosans'' syfte vara att förhindra att konsolen brann eller dyl, den fungerade som en strömbrytare och man var tvungen att trycka in en knapp för att får det att fungera. Det kan inte vara så att du har lyckats missa en så simpel sak?

Mvh Markus

Det sitter ingen knapp eller något alls på denna? bara starta upp den där fram och den surra ig¨ng men ingen bild. sån skit.

Älgahäng Räjsing Club

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 december 2008
Får du ljud? Hör du ''intro't''? Är den chippad?
Senast redigerat av -Mackan- (28 december 2008)

747 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Får du ljud? Hör du ''intro't''?

Nej inget alls kommer. och inte chippad. Min brors har spelat en gång på den när han köpte det.
Senast redigerat av 360_sleeper (28 december 2008)

Älgahäng Räjsing Club

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 december 2008
Hur många scart ingångar har du på din TV? Om du har fler än en så testa med en annan ''port''

747 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
-Mackan- skrev:
Hur många scart ingångar har du på din TV? Om du har fler än en så testa med en annan ''port''

redan testat. så värdelöst detta var.

Älgahäng Räjsing Club

747 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
något annat det kan vara?

Älgahäng Räjsing Club

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 december 2008
Kolla efter nån sorts återställnings...knapp lr så

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 december 2008
testa å koppla in den via s-video ingångarna med ljudet in där, bara å dra bort scart"konverteraren" som finns på kabeln, e väl en sån på xbox1 har ja för mig.
Starta å se om du får nåt ljud eller bild med de. Ljud kan du ju se om du får om du har igång tvn på kanalen som s-video använder INNAN du startar xboxen.

Gissar ju på fucked up scart, men iom att d uprövat två kablar e de ju weird. Pröva svideo iaf om du har.

747 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
testa å koppla in den via s-video ingångarna med ljudet in där, bara å dra bort scart"konverteraren" som finns på kabeln, e väl en sån på xbox1 har ja för mig.
Starta å se om du får nåt ljud eller bild med de. Ljud kan du ju se om du får om du har igång tvn på kanalen som s-video använder INNAN du startar xboxen.

Gissar ju på fucked up scart, men iom att d uprövat två kablar e de ju weird. Pröva svideo iaf om du har.

Har provat det oxå med två kablar. Men ingen av dom fungera. Tycker det är konstig när man bara spelat en gång på det tidigare.

Älgahäng Räjsing Club

DFFL
9 020 Inlägg
29 december 2008

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

747 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
www.minhembio.com

?

Älgahäng Räjsing Club

301 Inlägg
30 december 2008
360_sleeper skrev:
-Mackan- skrev:
Får du ljud? Hör du ''intro't''?

Nej inget alls kommer. och inte chippad. Min brors har spelat en gång på den när han köpte det.

Vad är det för färg på ringen runt öppnings knappen till cd spelaren??
Har du testat kablarna hos någon annan å sett så att dom är hela??

Det SKA gå!
434 Inlägg
30 december 2008
är xboxet chippat eller dyligt ? tänkte om du fått deah på den ... blinkar det nån röd lampa på xboxet ?

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

Sök