koppling subarun

DusanMandick Random Hero
28 december 2008 · 4 047 Inlägg

Hej jag undrar om mina lameller börjar ta slut ?

om jag har 1an i o trcycker ner kopplingen o gasar, eller gasar mkt i drag läget luktar de lamell så in i helv###. Ibland varvar den lite mer än vanligt, tex om man kört på 90 väg länge o ska svänga o bromsar in växlar ner till 3 an o gasar på igen så varvar den mer än den drar i nån sekund o sen blir de normalt,


sen har ja ingen aning om när v-låds oljan byttes senast, bilen har gått 12956 just nu.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
BRub
28 december 2008 · 168 Inlägg

Känner du att det luktar och börjar gå slött så är väl lamellerna slitna så mycket så att det börjar märkas big_smile När byttes kopplingen senast?

DusanMandick Random Hero
28 december 2008 · 4 047 Inlägg

den är lite slöare ibland, har ingen aning om när den byttes senast. har inte läst s boken än tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
BRub
28 december 2008 · 168 Inlägg

Hade inte kört så det rasar ifall jag vore dig. Hade kollat upp/beställt hem en koppling så du har en liggandes ifall den nuvarande ger upp lol

DusanMandick Random Hero
28 december 2008 · 4 047 Inlägg

2250 ger ja för en ny på meca tongue får bli den om det inte är för jobbigt o byta tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Erkki Ingenjör
31 december 2008 · 56 Inlägg

kopplingen på din bil är inte svår att byta.  Mycket skruvande dock, fjäderpinnarna som håller främre drivaxlarna på platts kan va ett hellvete att få ut dock men ett drivdorn passande en tryckluftmejselhammare kan vara att rekomendera. bort med drivaxlarna fram sen lika lätt som vilken bakhjulsdriven bil som hälst

Mvh Erik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang