4471
Sök

saab 9000 koppla in fjärrlås

184 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
hur kopplar man in så att centrallåset låser när man larmar. på larmet   finns   det 2 st kablar en står de  unlock och på den andra lock .. men vart kopplar ja in dom så centrallåset låser sig ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 april 2008
I förardörrens låscylinder eller något liknande kanske ??

Det brukar ju vara den som styr centrallåset. Om du nu inte har fjärrstyrt centrallås för då har jag inte den blekaste aning om var du ska koppla larmet tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

184 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare

184 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
defa central unit 821X

184 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
sitter något centrallås relä  vid  kopplingspedalen

184 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
orginal centrallås

184 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
1992

184 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
kan endast låsa upp c-låset med förardörren

184 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
okej ,, tack så mycket

97 Inlägg
18 maj 2008
Swedenrockers skrev:
Då får du montera en motor där. Man brukar ta en 5-trådig motor som ersätter original givaren. Två kablar från larmets c-låsstyrning till motorn och de andra tre som styrkablar till original c-låsrelä.

har ett liknande problem på min saab9000 -92. Jag har ett fjärrstyrt lås med larm och endast förardörren låser när man trycker på dosan. Det sitter en centrallåsmotor i förardörren med 5 kablar. 2 av dom ger +12v vardera vid låsning och upplåsning. Dom andra 2 ligger på konstant +0.12v var även vid larming och dom kablarna kommer från bilen ut till dörren. Den sista kabeln är en konstant jord. Hur ska dom där 3 kablarna fungera egentligen vid larmning? Vad är det troligaste problemet?

12 Inlägg
31 december 2008
Tjenare allihopa!
Har en saab 900 årsmodell -95.
undrar om det är möjligt att sätta in fjärrlås (så att man trycker på en knapp så bilen öppnar sig) finns ju redan centrallås i bilen. med motot i förardörren, någon som har provat eller vet ifall det bara är att ansluta en mottagare med kontrollenhet? är det redan "förberett" så det bara är att plugga in?
Tacksam för snabba svar big_smile.gärna via pm big_smile
Gott nytt år!
/Gandson

Sök