bör jag köra eller inte?

Mussie
31 december 2008 · 120 Inlägg

Hejsan.

Mitt avgassystyem håller på att gå sitt öde tillmötes. Men än så är det bara lite oljud än så länge. däremot har röret som sitter efter den bakre ljuddämparen som leder avgaserna ut från själva bilen gått av. Jepp dessvärre, men som jag ser det går det bra att köra och det har inte varit något krux.

Min fråga den här kvällen är en ganska dum fråga, men inte helt självklar för mig. NU.

Är det farligt att köra på det här viset?

Min teori är att det kan vara dåligt eftersom avgaserna inte leds ut från själva underredet helt och hållet och därmet kanske samlas därunder och ställer till problem och givetvis sitter ju tanken där också. Snälla ge mig lite att gå på och ge mig er egna teorier.

Självfallet har jag inte planerat att köra omkring på det här viset, jag ska åtgärda det så snabbt som möjligt. Men det kan vara bra att veta.

Tack på förhand mina vänner smile

BRub
31 december 2008 · 168 Inlägg

Avgaserna som du redan vet kommer ju att samlas i underredet, och det minsta hållet in till kupen medför risk. Du lär bi koldioxid förgiftad dvs lol Bara och lämna in och få det svetsat så slipper du alla bekymmer ^^

Polara
31 december 2008 · 430 Inlägg

gasen lär ju inte vara så trevlig att lukta på nån längre tid, sen har du ju gaser som är luktfria också som är farliga att andas in, va gäller tanken är det ingen fara såvida du inte kör på nitro el dyl ; )

Mopar or no car!
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang