1812
Sök

Volvo 240 GLT -90 Långtidsprojekt

Kejsare
547 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
Efter att ha spenderat hela dagen på att läsa projekttrådar blev jag så sugen så jag startar min egen smile Det kommer förmodligen bli ett långsamt projekt, då jag nyss förlorat jobbet pga finanskrisen och whatnot, men jag ska göra så gott jag kan och uppdatera så ofta jag kan med många bilder (det är sånt ni gillar va?)

Bilen i fråga är min kära 240 GLT -90 som jag tänkte snygga till lite. Det kommer absolut inte bli något plastbygge som kommer rollas grisrosa eller nåt, jag kommer hålla det så cleant det går.

Vad som är gjort och som skall göras med bilen är:

[x] Byte till sportluftfilter
[x] Monterat 2st fjärrljus i spoilern
[  ] Lacka spoilern i samma färg som bilen (som de flesta 240s har original)
[x] Ersatt sista ljuddämparen med ett rakt rör
[  ] Sänka bilen
[  ] Tona rutor
[  ] Sätta in yttertempmätare från 740
[  ] Mer högtalare i dörrarna
[x] Bygga ny hatthylla med 2st Ninja 6x9or (numera kända som JBL T-595)
[  ] Nya fälgar
[  ] Trimma lite

Imorrn blir det att ta ett gäng bilder så ni får se hur den ser ut nu, och samtidigt lägga upp bilen på min sida smile Förslag och idéer mottages gärna på hur jag kan piffa till den

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 januari 2009
har  själv en lika dan   jag fick byta ut alla dörrar och den ena skärmen för dom var rostätna rejält.. in på mitt galleri så får du se

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Kejsare
547 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
ironhead skrev:
har  själv en lika dan   jag fick byta ut alla dörrar och den ena skärmen för dom var rostätna rejält.. in på mitt galleri så får du se

Jag har turen att slippa rost, finns inte en rostfläck på min smile Bara en ägare innan mig, vilken var en äldre gubbe som har servat den regelbundet ändå fram tills jag köpte den (den har gått snart 32000 mil!!)

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Sök