6679
Sök

Lossa lyktglas i ugnen! :D Hjälp!

Chef
167 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#1
Hej kan någon hjälpa mig med att lossa glaset till dimljuset på en 206:a!
Vilken temp ska man ha och hur länge ska den vara i!
Vore grymt om någon som gjort det kunde svara! big_smile
Senast redigerat av Blackdeath (2 januari 2009)

Over and out

Jägermeister
910 Inlägg
2 januari 2009
#2
Men stackars unge då... var bara tvungen...=P

Men i en ugn går det bra...smile

En gång är ingen gång...

865 Inlägg
2 januari 2009
#3
Blackdeath skrev:
Hej kan någon hjälpa mig med att lossa glaset till dimljuset på en 206:a!
Vilken temp ska man ha och hur länge ska den vara i!
Vore grymt om någon som gjort det kunde svara! big_smile

limmade glas brukar jag ta med värmepistolen:D


Chef
167 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#4
gemini78 skrev:
Men stackars unge då... var bara tvungen...=P

Men i en ugn går det bra...smile

Haha Jjajaja
Adhd is the shit! big_smile

Over and out

Jägermeister
910 Inlägg
2 januari 2009
#5
Nee, men läste nånstans att 100-110c i 10-15 min så ska limmet bli mjukt så du kan bända loss det försiktigt.smile

En gång är ingen gång...

Schwarz Funf
222 Inlägg
2 januari 2009
#6
Har försökt göra det en gång.. men resultatet var dåligt och fick inte upp limmet

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

2 337 Inlägg
2 januari 2009
#7
90 sekunder i 100 grader räcker för att få isär framlyktor till en Bora/Golf IV, det är allt jag vet om det här ämnet tongue

Chef
167 Inlägg
2 januari 2009
Trådstartare
#8
20-25min i typ 120grader och sen bända och bryta lite så går de till slut! big_smile

Over and out

3 059 Inlägg
3 januari 2009
#9
Vill minnas att när jag gjorde det på en Z3 för att montera vita blinkers i strålkastarna så låg dom i ugnen ganska länge.. Nog i tider med som Blackdeath säger, 20-25minuter.. något under 100 grader.
Senast redigerat av Smajly (3 januari 2009)


Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
3 januari 2009
#10
250c tills skiten faller isär/hop av sig själv big_smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Med lem
624 Inlägg
3 januari 2009
#11
Jag har gjort det på min bil.. Hade ugnen på 110grader och hade dom inne i 8-10 minuter.. Sen är det bara att bända lite så lossar det.. Samma när du ska sätta ihopa dom.. smile Lycka till
Senast redigerat av MrL (3 januari 2009)

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Chef
167 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#12
Limmet som peugeot använder går inte att återanvända för de blir typ som gummi... så de var bara att försöka skrapa bort så gott de gick..

Over and out

Med lem
624 Inlägg
3 januari 2009
#13
Okej, tråkigt att det inte gick sad

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se


Sök