4399
Sök

fråga om rätt installerat?

1 727 Inlägg
5 januari 2009
#21
Evil: Det är självklart nu när vi äntligen till slut fick reda på att det var ett 2ohms möjligt steg.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 januari 2009
#22
pattilatti2 skrev:
o då blir det 8ohm elr 2 ohm tongue ?? kanske lika då o köra på ett 2kanals till de som är tanken...

Med elementen till varsitt filter och filtren kopplade parallellt till steget så blir det två ohm per kanal ja.

*Dunkar huvudet i bordet*
Senast redigerat av Lonefox (5 januari 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

16 197 Inlägg
5 januari 2009
#23
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:
pattilatti2 skrev:
alltså ja har ett 2kanals steg..och 4x6.5"med diskant o delningsfilter:)
framhögtalare Focal 165 K2P 2 kitt
audison VRx 2.250

varför inte bara köra steget i 2ohm/stereo??

Är ju det vi säger till honom wink
Är även det jag sade till honom FÖRRA gången han frågade........

tongue  orka inte läsa allt..haha

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#24
evilaudio skrev:
pattilatti2 skrev:
alltså ja har ett 2kanals steg..och 4x6.5"med diskant o delningsfilter:)
framhögtalare Focal 165 K2P 2 kitt
audison VRx 2.250

varför inte bara köra steget i 2ohm/stereo??

kör ja 1 kittet på kanal A o det andra på kanal B ? ?

haha


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 januari 2009
#25
evilaudio skrev:
Lonefox skrev:
evilaudio skrev:

varför inte bara köra steget i 2ohm/stereo??

Är ju det vi säger till honom wink
Är även det jag sade till honom FÖRRA gången han frågade........

tongue  orka inte läsa allt..haha

Alltså....jag satt och förklarade detta för honom för ett tag sedan......och han har glömt av det......verkar iaf så.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 januari 2009
#26
pattilatti2 skrev:
evilaudio skrev:
pattilatti2 skrev:
alltså ja har ett 2kanals steg..och 4x6.5"med diskant o delningsfilter:)
framhögtalare Focal 165 K2P 2 kitt
audison VRx 2.250

varför inte bara köra steget i 2ohm/stereo??

kör ja 1 kittet på kanal A o det andra på kanal B ? ?

haha

DUH.........ja......vad annars?

*Dunkar huvudet ännu hårdare i bordet* tongue
Senast redigerat av Lonefox (5 januari 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#27
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:
o då blir det 8ohm elr 2 ohm tongue ?? kanske lika då o köra på ett 2kanals till de som är tanken...

Med elementen till varsitt filter och filtren kopplade parallellt till steget så blir det två ohm per kanal ja.

*Dunkar huvudet i bordet*

alla är inte proffs som du ..


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 januari 2009
#28
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:
o då blir det 8ohm elr 2 ohm tongue ?? kanske lika då o köra på ett 2kanals till de som är tanken...

Med elementen till varsitt filter och filtren kopplade parallellt till steget så blir det två ohm per kanal ja.

*Dunkar huvudet i bordet*

alla är inte proffs som du ..

Jag är bara en glad amatör......
Varför jag suckar o pustar och tappar tålamodet är för att vi redan har haft den här diskussionen.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#29
men ja undrar ju om de kommer låta bättre sämre?? elr om jag ska inhandla ett till fucking steg !
kör ju ett kitt i 4 ohm nu,sen kostar sakerna inte några kronor serru så ja e faktiskt intresserad av o ha dom hela.

därför ja frågar så ja inte missuppfattat nå,men vill man bara va otrevlig så behöver man inte svara,?
elr hur??
Senast redigerat av pattilatti2 (5 januari 2009)


16 197 Inlägg
5 januari 2009
#30
pattilatti2 skrev:
men ja undrar ju om de kommer låta bättre sämre?? elr om jag ska inhandla ett till fucking steg !
kör ju ett kitt i 4 ohm nu,sen kostar sakerna inte några kronor serru så ja e faktiskt intresserad av o ha dom hela.

därför ja frågar så ja inte missuppfattat nå,men vill man bara va otrevlig så behöver man inte svara,?
elr hur??

du kommer säkerligen får mer effekt ur steget men efter om impedansen/ohmtalet sjunker så sjunker även dämpfaktorn å de innebär sämre kontoll på konerna.

(elle finns de nån som har upplevt nåt annat??)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#31
okok, men då kan ja ju köra 1 kitt på brygg kanalen i 2ohm då?
o köra det andra på ett likadant steg ? elr blir de samma visa de?
Senast redigerat av pattilatti2 (5 januari 2009)


16 197 Inlägg
5 januari 2009
#32
pattilatti2 skrev:
okok, men då kan ja ju köra 1 kitt på brygg kanalen i 2ohm då?
o köra det andra på ett likadant steg ? elr blir de samma visa de?

nu hänger ja inte me alls längre...

brygga??

ska du inte ha nån stereoeffekt elle??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
#33
evilaudio skrev:
pattilatti2 skrev:
okok, men då kan ja ju köra 1 kitt på brygg kanalen i 2ohm då?
o köra det andra på ett likadant steg ? elr blir de samma visa de?

nu hänger ja inte me alls längre...

brygga??

ska du inte ha nån stereoeffekt elle??

haha,fan man e lite trött nu..skitsamma ja kör på de som ni rekomenderat:)

2ohm per kanal:) bara tråkigt om ja inte får ut de "bra ljudet" som finns i högtalarna så ja tänker..
Senast redigerat av pattilatti2 (5 januari 2009)



Sök