Vilken Pioneer huvudenhet?

Esak
2 januari 2009 · 24 Inlägg

Tjaba! Ska införskaffa lite ljud snart. Tänker köra på två 6x9or bak och två 4" fram. Slutsteg inhandlas eventuellt i framtiden. Har kollat några huvudenheter och dessa har jag fastnat för :
Pioneer DEH-4000UB
Pioneer DEH-50UB
Pioneer DEH-P6000UB

Samtliga finns på brl.se men fattade inte hur man direktlänkade. Den sistnämnda är ju lite dyrare men finns med rabatt på vissa ställen just nu. Erfarenheter? Åsikter? Hur mycket bättre är den dyraste och på vilket sätt? Spelar mest rock och singer/songwriter - typ Winnerbäck, Springsteen osv - om det nu har nån betydelse.

Tacksam för svar.

Senast redigerat av Esak (6 januari 2009)

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you - Steve Earle
evilaudio
2 januari 2009 · 16 195 Inlägg

skulle val 6000 maskin isf-- har själv en 7000 maskin å den e ja skit nöjd me smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
predator920
2 januari 2009 · 32 Inlägg

Den sistnämnda, Pioneer DEH-P6000UB, är en grymt fin enhet med mycket inställningsmöjligheter. Är också den dyraste utav dom tre. Men dom har just nu erbjudande inne på http://www.mds.se på just den enheten smile Den kostar nu bara 1599kr till skillnad mot ordinarie pris som ligger på runt 2300kr smile Bara att slå till wink

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan"
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 januari 2009 · 2 853 Inlägg

skulle o säga 7000 maskinen lägger in en sådan nu i bilen:D verkar va grymt bra:)snygg är dom ju me:)

Esak
2 januari 2009 · 24 Inlägg

Ok, men hur mycket bättre är den emot de andra två? Menar, vilka funktioner missar man i 4000ub?

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you - Steve Earle
evilaudio
2 januari 2009 · 16 195 Inlägg

4000 har väl bara en lågnivåutgång om ja inte minns fel??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
2 januari 2009 · 2 853 Inlägg

priset har väl sagt endel me,vet ej hur de är me v på lågnivåingångarna,men 7000 har väl 4v om ja inte minns helt fel,sen är den ju som sagt mkt snyggare o har bättre inställnings möjligheter,

TyrolerHatt Skogsmålare
2 januari 2009 · 630 Inlägg

av de maskiner du har nämnt så säger jag 6000. Har du lite pengar att lägga tyill så köp som många andra nämnt 7000ub.

Har själv en 7000ub och är riktigt nöjd.

Esak
5 januari 2009 · 24 Inlägg

Nja, mer kulor än vad som begärs för 6000 just nu kan jag iaf inte avvara. Men tack för tipsen. Ingen med erfarenhet av 50ub? Kostar ju runt två lakan ordinarie pris...

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you - Steve Earle
Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
5 januari 2009 · 329 Inlägg

Kör 6000 i min bil och den är väldigt bra!! Rekomenderar den!

fckoff__ vägblockerare
5 januari 2009 · 47 Inlägg

kör 600an i min oxå och det funkar utmärkt big_smile

Volvo 142 deluxe "Fuzzen" (1973)
Esak
5 januari 2009 · 24 Inlägg

Låter som att det får bli 6000ub dåsmile

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you - Steve Earle
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang