4459
Sök

ang 2kanals slutsteg

21 761 Inlägg
3 januari 2009
#41
Okej, kollade nyss i manualen på nätet men det står ingenstans om vad som är fel när protectionlampan blinkar. Det finns bara angivet när lampan lyser.

För att utesluta så mycket som möjligt så tar du loss hela steget och lyfter ut det från bilen. Ställ dig sedan framme vid batteriet och koppla in testkablar på stegets plus och minus, bygla även från sterets plus till remoten som du gjorde förut. Var mycket försiktig så att du inte råkar kortsluta någonting.

Med det här testet så har du uteslutit alla kablar som går till bagaget, ifall protectionlampan fortfarande blinkar eller lyser (och stegets säkring garanterat är hel) så borde det vara fel på steget tycker jag.

671 Inlägg
3 januari 2009
Trådstartare
#42
det ska jag prova  då


671 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#43
hejsan kollade bilstereon lite idag så nu har jag bytt lågnivåkabeln till en ny bra  och har även bytt enheten men det vart ingen skillnad där men jag märkte att om stereon är avstängd så har jag 14volt i både + och remoten  vid steget och jag har kollat jorden också  men slår jag på enheten så får jag ut 2.5volt i remoten  och 7.5volt i + men för säkerhets skull så har jag kopplat på laddaren  på batteriet funkade inte att brygga heller.. står still i huvet på mig nu så nån som haft samma fel


16 197 Inlägg
6 januari 2009
#44
karlsson_1984 skrev:
hejsan kollade bilstereon lite idag så nu har jag bytt lågnivåkabeln till en ny bra  och har även bytt enheten men det vart ingen skillnad där men jag märkte att om stereon är avstängd så har jag 14volt i både + och remoten  vid steget och jag har kollat jorden också  men slår jag på enheten så får jag ut 2.5volt i remoten  och 7.5volt i + men för säkerhets skull så har jag kopplat på laddaren  på batteriet funkade inte att brygga heller.. står still i huvet på mig nu så nån som haft samma fel

hur f-n har du kopplat då??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

671 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#45
tja enheten har ju sina klossar  sen har jag dragit en remote  från den blåa kabel där till steget och en pluskabel från batteriet  till steget samt en jord från steget till en bult i plåten i ryggstödet bak och den har kontakt med chassiet  men steget går i protect  samt lyser lite grönt också


16 197 Inlägg
6 januari 2009
#46
har du skruvat fast jordkabeln i den fällbara delen av ryggstödet?? isf e HEEELT galet..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

671 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#47
ja enda stället jag hitta men det har ju funkat så


16 197 Inlägg
6 januari 2009
#48
karlsson_1984 skrev:
ja enda stället jag hitta men det har ju funkat så

de heeelt galet eftersom du har skit dålig elle knappt nån jord alls där.. den delen sitter ju på gångjärn.

jorda om den, antingen tar du å använder ena bältesbulten bak elle så tar du å borrar ett 8,5 mm hål å kör men genomgångende M8 bult me låsmutter.. å slipa plåten HELT ren runt bulten.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

671 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#49
ok ska prova på direkten då


671 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#50
ha ha det fungerar igen var tydligen jordfel då såg även att jag hade klämt remoten  bak vid sätet .. tack så mycket för all hjälp


16 197 Inlägg
6 januari 2009
#51
BRA jord e VIKTIGT!!!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

671 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
#52
verkar så det



Sök