idioter som slår på helljuset innan dom är förbi...

Opelmadness German cars, quality and beyond
6 januari 2009 · 8 197 Inlägg

Frenzy skrev:
Släck för böveln ner denna tråd! Barnungar som måste reta sig på något! Använd utrymmet till något roligt med boilar istället!

Retar tydligen dig nog att skriva här.. roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Frenzy
6 januari 2009 · 121 Inlägg

Kim Vs World!! Din video är den sanslöst roligaste denna vecka1 You made my day!

Non omnia possumus omne
camaro67 Meister
6 januari 2009 · 6 763 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Epitaph skrev:

camaro67 skrev:
De låter som om ni har mött mig big_smile Alltid lika roligt att sitta och slå på de en kort stund innan för man vet hur mycke de sitter och svär i den andra bilen big_smile

Hoppas du kör i diket.

Vissa ser trafiken som en stor sandlåda asså. Helt sinnessjukt. Jävla prestigenissar och översittare som tror de äger vägarna asså. Alla har inte lika snabb ljusomställning som dig och mig. Alla ser inte lika bra i mörker. NI KAN STÄLLA TILL MED OLYCKOR.

Muppar!

Meh.. Asså... lol

Haha någon mer som är på humör för bus? big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
-Akerfeldt-
6 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Blir mer irriterad av folk som bländar av för sent. Så nu har jag börjat med att vänta med att mötande bil bländar av först och det brukar de göra rätt fort då jag har ganska många extraljus på seaten.

Om jag någon gång skulle slå på extraljusen innan mötande bil passerat helt är om de som sagt inte bländat av i tid och man måste blinka på dem för att de ska släcka.

Frenzy
6 januari 2009 · 121 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Frenzy skrev:
Släck för böveln ner denna tråd! Barnungar som måste reta sig på något! Använd utrymmet till något roligt med boilar istället!

Retar tydligen dig nog att skriva här..

Ja faktiskt! En del dumheter och slöseri med tid får en fortfarande att reagera, trots den höga åldern och all skit man sett och hört genom åren!

Non omnia possumus omne
Akakapukko
6 januari 2009 · 1 779 Inlägg

de e så kul att folk blicka med hel ljus på mig.. ifs nästan så att mitt halvljus e starkare än hel ljuset big_smile

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
Opelmadness German cars, quality and beyond
6 januari 2009 · 8 197 Inlägg

Frenzy skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Frenzy skrev:
Släck för böveln ner denna tråd! Barnungar som måste reta sig på något! Använd utrymmet till något roligt med boilar istället!

Retar tydligen dig nog att skriva här..

Ja faktiskt! En del dumheter och slöseri med tid får en fortfarande att reagera, trots den höga åldern och all skit man sett och hört genom åren!

Ja, efter snart 16 år med körkort har man sett den del...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Drönirettab
6 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Så länge som inte den mötande bilen slår på sina extraljus flera billängder i förväg, då går det bra tycker jag. Exempelvis 1-2 m i förväg är inga problem eftersom jag försöker att titta lite mer till höger vid mötet, men även om jag skulle bli bländad så har jag bättre saker för mig än att bli jättearg och hämnas på andra bilar. smile

Nu verkar det finnas några som delar den åsikten, men det vore ju ingen nackdel ifall fler hade liknande åsikt tycker jag. wink

Senast redigerat av Drönirettab (6 januari 2009)

Hamilton
6 januari 2009 · 8 864 Inlägg

Störs inte alls av att mötande bländar av för sent eller slår på helljusen för tidigt.
Man har ju blicken på annat vid mörkerkörning än på mötande bilar.....

Fotograf på tierpidag.se
KimVsWorld Mästare
6 januari 2009 · 2 947 Inlägg

Ladda ner http://youtubedownload.altervista.org/
Klicka på videon, Kopiera länken
Ladda ner. big_smile

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
mah88 Schwarz Funf
6 januari 2009 · 222 Inlägg

heljus idioter som inte vet hur/när man ska slå av/på är farliga på vägen!! Titta på vad som hände min xc90.... sad kunde ha gått värre

Senast redigerat av mah88 (6 januari 2009)

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes
JG
7 januari 2009 · 139 Inlägg

ibland skulle man faktiskt vilja ha en rad extra ljus för mötande trafik som inte riktigt är med på noterna..

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag
Errol
8 januari 2009 · 320 Inlägg

andreasgustavsson skrev:
Blir också jävligt förbannad på sånt!
Men det som gör mig mest förbannad är folk som bländar tillbaka med helljusen på en med flit när man åker med tung släpkärra så att lysena höjs en aning. Man ser ju förfan att mötande bil har släpkärra och om den bländar en aning är det vell antagligen för att den är tungt lastad. Inget den kan göra något åt, inte fan slår jag på helljuset för att jävlas med flit då? Nae rötägg finns det asså tongue

nja.... lär dig lasta rätt alt.  ställ in ljusbilden efter lutningen då?


jag väntar med helljuset ofta till runt 400meter beroende på situation. finns alltid mindre-begåvade
bilister som bländar av även om det vore 1,5 km kvar. Dessutom vänar han 0,7 sekunder och strobo-skop
raidar mot mig för man håller dom på ett tag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang