3469
Sök

Mätarserie för bygge av egen instumentpanel?

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Original mätare har sina begränsningar...  bla så gillar inte tankmätaren E85 sådär jättebra, och varvräkmaren går bara till 8000rpm.

Finns det någon som har tips på en mätarserie med följande krav:

Hastighetsmätare  ~125mm/5"   300-320km/h
Varvräknare ~125mm/5"   ~9000-10000rpm
Laddtryck  ~2"   2bar
oljetryck ~2"    ~7bar
bränslemängd ~2"
vattentemp  ~2" Celcius
oljetemp  ~2"  Celcius
bränsletryck  ~2" ~7bar

Autometer har fina koncept, men inte metriska enheter tyvärr, graderingarna är dessutom lite smålt tilltagna :p

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Såg att Autometer hade vissa metriska, men dålit med hastighetsmätare som går upp åt 300 eller gärna strax över

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 september 2008
får se om jag hittar den firman som har det, vet att jag hittade det när jag funderade på att bygga om det till datsun.

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
kanon big_smile tack

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
Av en ren slump köpte jag en bilsport där Realcar annonserade Prosportmätare, de har en hastighetsmätare 80mm som går till 300km/h, samt varvräknare 80mm som går till 10000rpm.  Finns även matchande övriga mätare i samma serie 60/52mm...

förvisso fortfarande lite snålt tilltaget i graderingen med det får duga tills vidare smile

http://www.realcar.se/images/prod250/unint503250.jpg

http://www.realcar.se/images/prod250/unint503251.jpg

39 Inlägg
30 december 2008
Ser trevliga ut. Har du tänkt bygga in eller ha mätarna utanpå instrumentbrädan?

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Fry skrev:
Ser trevliga ut. Har du tänkt bygga in eller ha mätarna utanpå instrumentbrädan?

Blir inbyggt i original mätarhus, behåller således raden med varingslampor, trippmätare osv.

Sök