6496
Sök

Saab 9-3 aero luftfilter

493 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Halloj!

Någon som kan rekomendera något bra sportfilter till en 9-3 aero og? Vill ha lite mer pys från dumpen men vill inte ha något filter som släpper igenom massa damm och skit. Helst så billigt som möjligt också;)

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

1 002 Inlägg
9 januari 2009
Sök för fan.!!!!

...

Forummoderator
26 671 Inlägg
9 januari 2009
Det finns inget som heter "så billigt som möjligt", men samtidigt "så bra som möjligt".
Köp på biltema..där är det billigt. Men inte är dom "så bra som möjligt" i alla fall..
K&N funkar bra men billiga vet jag inte om dom är.
Hör med Speedparts och dom där Saabfirmorna. Dom har väl utformat till Saab redan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

835 Inlägg
9 januari 2009
speedparts jr filter pyser jättebra och är av bra kvalisort smile

493 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
mena självklart inte biltemapriser, men inte heller något som går på flera tusen+++ vad de dyraste nu kan kosta:) så tar tillbaka "så billigt som möjligt" då om jag gör mig mer förstådd;)

Sponsor:

Med.lem
3 759 Inlägg
9 januari 2009
Nätstumpa över LMM.

roll
Senast redigerat av Mr_EmCom (9 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
9 januari 2009
Pontaaa skrev:
mena självklart inte biltemapriser, men inte heller något som går på flera tusen+++ vad de dyraste nu kan kosta:) så tar tillbaka "så billigt som möjligt" då om jag gör mig mer förstådd;)

www.speedparts.se

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

7 283 Inlägg
9 januari 2009
Men om du inte tänker sköta om filtret så kan du lika gärna köpa ett ifrån biltema.

1 723 Inlägg
9 januari 2009
ett "bra" filter ligger runt tusenlappen. så räkna med det om du vill ha kvalitet. Mitt BMC F1 filter kosta 900kr. Och de räknas väl till ett av de bättre filterna.

BMC, KN, Pipercross... där har du några som kanske är värda att satsa på.
Senast redigerat av falloutboy (9 januari 2009)

493 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Men om du inte tänker sköta om filtret så kan du lika gärna köpa ett ifrån biltema.

Klart jag sköter om det!!!

Sponsor:

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
9 januari 2009
Undvik K&N som pesten, efter drygt 40 mil så tittar du på 5% effektförlust pga att filtret släpper in för mycket skit.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

promo
9 januari 2009
Köp öppet filter och avskärmningsplåtskitet som speedparts har, det är ändå rätt så prisvärt. Och har du lite cash över så passa även på o köpa rengörningskitet med rengörningsmedel och filterolja också.

493 Inlägg
9 januari 2009
Trådstartare
promo skrev:
Köp öppet filter och avskärmningsplåtskitet som speedparts har, det är ändå rätt så prisvärt. Och har du lite cash över så passa även på o köpa rengörningskitet med rengörningsmedel och filterolja också.

Får nog bli ett sånt:) tack för svar! rengöringskit är givet;)

Sponsor:

1 062 Inlägg
9 januari 2009
falloutboy skrev:
ett "bra" filter ligger runt tusenlappen. så räkna med det om du vill ha kvalitet. Mitt BMC F1 filter kosta 900kr. Och de räknas väl till ett av de bättre filterna.

jag kan ta ett exempel jag har en 945 (inte för att det e en saab aero men ändå)

jag hade ett jr filter innan bänkade bilen och fick som bäst ut 240hk med jr filtret

bytte ut det mot ett bmc f1 filter och bänkade bilen vipps 280 hk ist för 240 jag tycker att det e en skaplig effektökning på bara ett filter

så vill man ha mer än 240 hk så SKA man köpa ett riktigt filter tycker jag om man inte vill att sin motor ska kvävas ihjäl

bara vad jag erfarit genom ett par bänkningar av MIN bil

mvh

Team Björkeryd

166 Inlägg
9 januari 2009
wildboy_87_ skrev:
falloutboy skrev:

jag kan ta ett exempel jag har en 945 (inte för att det e en saab aero men ändå)

jag hade ett jr filter innan bänkade bilen och fick som bäst ut 240hk med jr filtret

bytte ut det mot ett bmc f1 filter och bänkade bilen vipps 280 hk ist för 240 jag tycker att det e en skaplig effektökning på bara ett filter

så vill man ha mer än 240 hk så SKA man köpa ett riktigt filter tycker jag om man inte vill att sin motor ska kvävas ihjäl

bara vad jag erfarit genom ett par bänkningar av MIN bil

mvh

Så det skillde 40 påsar mellan dessa filter???
Och hur såg JR filtret ut när du bytte det?

Mvh

1 062 Inlägg
9 januari 2009
nytvättat och fint dock så var det enkelt koniskt

ett sånnt för att vara exakt så det va inga "fel" på luftfiltret

http://www.speedparts.se/images/prod/filter/xf970.jpg

så numer ska jag inte köpa ett filter kom kostar under 800 spänn för då börjar dem väl tumma på kvallen antagligen

om du går in på min sida så har jag lagt upp en bromsgraf där kan du se skillnaden mellan dem 2 bromsningarna

mvh

Team Björkeryd

Sök