mätartavla bensin/temp ur funktion toyota supra mkiv

supragurra
10 januari 2009 · 3 Inlägg

Har precis köpt en supra mkiv -93 med trd mätartavla vars bensin/temp fungerar ej dom andra mätarna fungerar som dom ska. vart ska jag börja fel söka?

Fredrik.Gustavsson
10 januari 2009 · 2 123 Inlägg

supragurra skrev:
Har precis köpt en supra mkiv -93 med trd mätartavla vars bensin/temp fungerar ej dom andra mätarna fungerar som dom ska. vart ska jag börja fel söka?

På min gamla celica så gick nålen till bensinmätaren sönder när jag drog ur nålen så förmodligen måste du byta hela armaturen där bakom då han som tog bort den förmodligen hade sönder den, den ska dras rakt ut och inte röras varken uppåt eller neråt.

LoFET Almännt tokig
10 januari 2009 · 481 Inlägg

Känns troligt att någon haft isönder mätarna när de tagit loss nålarna för att byta bakgrund ja.

Inline sixes ist sie scheisse.......
supragurra
10 januari 2009 · 3 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

supragurra skrev:
Har precis köpt en supra mkiv -93 med trd mätartavla vars bensin/temp fungerar ej dom andra mätarna fungerar som dom ska. vart ska jag börja fel söka?

På min gamla celica så gick nålen till bensinmätaren sönder när jag drog ur nålen så förmodligen måste du byta hela armaturen där bakom då han som tog bort den förmodligen hade sönder den, den ska dras rakt ut och inte röras varken uppåt eller neråt.

okej tack för tipset ska undersöka saken lite närmare imorgon smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang