4134
Sök

Ang. Extraljus. Lyser ihop med parkeringsljus

Offroad Racing
3 123 Inlägg
10 januari 2009
#21
För att vara noga (hade nåt om en släckdiod för att förhindra strömspikar vid avstängning att göra) så ska plus kopplas på 86 och minus/jord på 85. På många relän har det ingen betydelse på "vilket håll" man kopplar Men du kan ju koppla enligt detta så ska det bli rätt:
30: Matning från batteri
85: Jord (i detta fallet till minus på strålkastare)
86: Plus (i detta fallet från plus på strålkastaren)
87: Matning till extraljus

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Avstängd
72 Inlägg
11 januari 2009
#22
henke_99 skrev:
För att vara noga (hade nåt om en släckdiod för att förhindra strömspikar vid avstängning att göra) så ska plus kopplas på 86 och minus/jord på 85. På många relän har det ingen betydelse på "vilket håll" man kopplar Men du kan ju koppla enligt detta så ska det bli rätt:
30: Matning från batteri
85: Jord (i detta fallet till minus på strålkastare)
86: Plus (i detta fallet från plus på strålkastaren)
87: Matning till extraljus

Tack så mycket, ska se om jag får till det idag!

MVH Alex



Funkade kanon!  Tackar!
Senast redigerat av Calabria (11 januari 2009)


Sök