volvonisse440 skrev:
får man köra bilen utan passagerar stol ??
Ställ frågan till vägverket. De är de enda du kan få ett säkert svar av.
Allt jag kan säga är att bilen i detta läge inte stämmer med ditt registreringspapper, så kan du ju räkna ut resten själv.
Jag har själv kört utan passagerarsäte och aldrig blivitstoppad för det men det är en helt annan sak. De flesta poliser skulle nog heller inte ge några böter eller liknande för detta.
Senast redigerat av dbjanoz (11 januari 2009)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?