1860
Sök

Ny stereo enhet

82 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Hej, har köpt nya 5,25or och diskanter på brl. 5,25orna har en effekt på 50W, men jag tycker inte det har blivit så stor skillnad mot innan då orginal endast var 30W. På stereon jag har nu står det 35W, så om jag skulle byta den mot en ny med 50W skulle det bli mycket bättre ljud då?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 januari 2009
Svar nej, visst en liten skillnad kan det nog göra men ifall du vill få ut bra med effekt till högtalarna och få till en stor skillnad i ljudet så är det slutsteg som gäller. Vad är det för högtalare du har då?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

82 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Köpte ett GAS ALPHA 52X som var nersatt i pris en del, men ja en viss skillnad är det ju mot orginal tongue men går inte o spela så jättehögt innan det börjar "brusa" i ljudet. Sedan är det ju ruskig dålig bas, vilket inte är så konstigt kanske wink

1 785 Inlägg
11 januari 2009
Persson_90 skrev:
Köpte ett GAS ALPHA 52X som var nersatt i pris en del, men ja en viss skillnad är det ju mot orginal tongue men går inte o spela så jättehögt innan det börjar "brusa" i ljudet. Sedan är det ju ruskig dålig bas, vilket inte är så konstigt kanske wink

Ett 2-kanals steg är vad du behöver.

Visst kommer du att märka skillnad om du skaffar dig en kraftigara huvudenhet men du kommer aldrig att komma upp i vad ett separat slutsteg kan leverera.
Senast redigerat av dbjanoz (11 januari 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

82 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Okej tack för bra svar.

Sök