5262
Sök

vilka här jobbar inom posten ?

2 600 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
hej ja jag fundera på att börja jobba inom posten så undra om nån här jobbar hoss dom och kan berätta lite vad ni jobbar me där och vilka jobb det finns och hur ni trivs och så.

gör som jag kör gubba racer=)

Avstängd
15 Inlägg
11 januari 2009
POsten har jag iaf aldrig jobbat med. Jag kan gisa att det är mycket sortering och transport av post

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2009
Jag kör lastbil åt posten. (Inte för poståkeriet, privat åkeri)
Du måste vara mer specifik med vad du vill göra och vad du är kvalificerad för att göra.
Posten är STORT och har otroligt många olika tjänster på otroligt många platser.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 januari 2009
Jag var på Posten förut...  Trivdes väl sådär, ett jäkla slit för lite pengar ungefär. Men ja fick sluta pga, att mina knän inte höll för trappspringning varje dag.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

2 600 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
efter som jag inte vet vad det finns för jobb inom posten men jag är mera för att köra ut paket eller nått liknade då jag just nu jobbar me att köra ut tidningar till buden och är packeterare packar tidninga till posten mm mera. jag har inte lastbils kort men finns ju andra jobb än att köra lastbil antar jag tongue

DFFL
9 020 Inlägg
11 januari 2009
Då kan du kontakta poståkeriet och fråga om lediga jobb.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 600 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
japp jag tänkte gör det i veckan här.

7 100 Inlägg
12 januari 2009
jag har jobbat där!körde ut tidningar på natten smile
fast de var vara ett tillfälligt,men ja trivdes med det!
dom har iaf skrivit upp mej på en lista,så när de finns lediga jobb så hör dom av sig till mej smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

-utan 940
1 728 Inlägg
12 januari 2009
Man måste vara kleptoman för att få jobba på posten, eller så är det åtminstone ett stort plus.

2 600 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
bmx skrev:
jag har jobbat där!körde ut tidningar på natten smile
fast de var vara ett tillfälligt,men ja trivdes med det!
dom har iaf skrivit upp mej på en lista,så när de finns lediga jobb så hör dom av sig till mej smile

körde du lastbil eller bil då? och hete det nått speciellt ? kan inte posten så bra tongue

1 703 Inlägg
12 januari 2009
Jag jobbade som chaufför hos Poståkeriet samt ett privat åkeri som körde för poståkeriet mellan -01 och -07. Jag trivdes helt klart jäkligt bra, men som med allt annat så tröttnade jag efter 6 år.
Lönen hos posten var väl ingen höjdare (SEKO), då var det en smula bättre pröjs hos det privata åkeriet (Transport).

2 600 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
är det som lasbil eller bara skåpbilar eller vad man ska säga ? hur är lönen då om man får fråga de? tongue

1 703 Inlägg
12 januari 2009
Jag kan ju leta upp mina gamla lönebesked.......

Nu ska vi se:
2002-03 tjänade jag 15100:- brutto, 10922:- netto. Detta var på poståkeriet i Värnamo.

03-11 Tjänade jag 11656:- netto hos RCtransport i Skövde.

07-06 Tjänade jag 19600:- netto hos RCtransport. Här hade jag skaffat lastbilskort och körde ut sk. HIT gods till bilfirmor etc. etc.

2 600 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
okej då vet jag lite mera smile tack .

Sök