7374
Sök

hur mycket kan ja sänka min bil?

1 142 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#1
hej har en volvo 745a. som ja sänkt 2 varv:P(bond sänkning).

nu undrar ja om ja kan sänka 1 varv till utan att skapa massa problem... kommer bilen ställa sig på genomslags gummit? och om ja svetsar fast dom kommer den gå igenom besiktningen?behöver snabba svar då ja tänkte sänka den imorgon sånafall:P

1 142 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#2
ingen som  vet?`halva sverige åker volvo nån borde väll veta?

164 Inlägg
11 januari 2009
#3
Ta bort fjädrarna wink Annars får du ju prova dig fram.. kapade 2,5 varv på min 745.. Lagom wink

1 142 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
#4
ok ok... vill ju inte köra på genomslags gummit.. vill ha lite fjädring även om de är ytterst lite...tongue

164 Inlägg
12 januari 2009
#5
Kolla 745:an på min sida, så ser du hur 2,5 varv blir med 17" typ..

Fetast i stan !!
991 Inlägg
12 januari 2009
#6
Det beror ju på hur fräscha fjädrar och dämpare du har på nu !   Jag har kapat 2,5varv fram  och den fjädrar typ 1 - 2 cm max    hade 3 varv på min svart/rosa 744 förut och den låg på genomslagsgummina  men det beror helt på hur fräscha dämpare och fjädrar du har  // Emil

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

12 086 Inlägg
12 januari 2009
#7
Vi kapade 4 varv har jag för mig på en 740 och den gick fint. Stötigt men den slog sällan i genomslagsgummit.

1 142 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
#8
ok ok ... dämpare och fjädrar ifram är fina men dom i bak är sop slut kan ju ta 1 varv till ifram får se hur de blir

Bags are for bitches
296 Inlägg
13 januari 2009
#9
3 varv funkar finfint wink bara köra på^^

Eller har jag fel igen?

Varningar. 36
1 200 Inlägg
13 januari 2009
#10
3 varv är inga problem alls.

Kanske att du får kapa genomslagsgummit lite fram så att blien inte är stum för det är jobbigt som fan att åka runt så.
Senast redigerat av TFkarlsson (13 januari 2009)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Avstängd
232 Inlägg
13 januari 2009
#11
kapade 3,5 fram  3 bak på min 740 gick jätte bra att köra, dock inte genom besiktning


Sök