4133
Sök

12" eller 15" Hertz HX

719 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#1
Vilken storlek på basen lämpar sig bäst för mig? Den ska spela framåt i en Volvo 854T5 (sedan alltså) Lyssnar på mkt blandat i musikväg men mest Trance,metal och så spelar tjejen massa j-la RnB.

Blir det bäst med en 15" eller en 12"?
Basen ska som sagt drivas med 780rms watt.


dessa två är det
Hertz HX 300.D4 12"
Hertz HX 380.D4 15"

Så här ser modellen ut
http://www.blekingebilradio.se/pub_images/large/hx300_prosp_8113.jpg

Vore tacksamt om nån som vet och har testat själv svarar, och inte gissar eller tror att si eller så spelar bättre

2 122 Inlägg
13 januari 2009
#2
kör med 10an i min passat och den spelar rätt bra och behöver liten lådvolym, driver den med ett mds eyebrid 600rms och det är lagom

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

627 Inlägg
13 januari 2009
#3
Läs här.. spräcker hål på en del myter om 12" eller 15" gällande vilka som spelar djupbas och vilka som har snärt. 

http://www.bilstereoipraktiken.se

We Ride Togheter, We Die Togheter!

452 Inlägg
13 januari 2009
#4
I din bil hade jag byggt med en 12" Hertz bas.
portad låda med porten ut genom mittarmstödet, förutsatt att du har ett sådant då.

mvh marcus

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Europamästare i Billjud.
186 Inlägg
13 januari 2009
#5
har en skiss på hur vi brukar bygga i dom .


719 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#6
Ska tydligen spela högre i sluten låda?

Basknarkare
470 Inlägg
13 januari 2009
#7
Vitamin skrev:
Ska tydligen spela högre i sluten låda?

Tror ja knappast.. kanske renare?

Team Carbonize

719 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#8
Stejfaan skrev:
Vitamin skrev:
Ska tydligen spela högre i sluten låda?

Tror ja knappast.. kanske renare?

Oj fel av mig, menar såklart portad.

Kan inte bestämma mig för vad jag ska ha portad eller sluten.

Basknarkare
470 Inlägg
13 januari 2009
#9
Vitamin skrev:
Stejfaan skrev:
Vitamin skrev:
Ska tydligen spela högre i sluten låda?

Tror ja knappast.. kanske renare?

Oj fel av mig, menar såklart portad.

Kan inte bestämma mig för vad jag ska ha portad eller sluten.

Portat såklart big_smile

Team Carbonize

719 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#10
Stejfaan skrev:
Vitamin skrev:
Stejfaan skrev:

Tror ja knappast.. kanske renare?

Oj fel av mig, menar såklart portad.

Kan inte bestämma mig för vad jag ska ha portad eller sluten.

Portat såklart big_smile

Var helt säker på det tidigare, men har hört att det spelar finare i en sluten

Basknarkare
470 Inlägg
13 januari 2009
#11
Vitamin skrev:
Stejfaan skrev:
Vitamin skrev:

Oj fel av mig, menar såklart portad.

Kan inte bestämma mig för vad jag ska ha portad eller sluten.

Portat såklart big_smile

Var helt säker på det tidigare, men har hört att det spelar finare i en sluten

ja det spelar finare men också Lägre.. upp till dig sj om du vill ha finare ljud eller lite sämre o högre smile
sj tycker ja inte det är så stor skillnad om man bygger bra

Team Carbonize

5 852 Inlägg
13 januari 2009
#12
Installera nyligen 2 st av dessa 12" i kompisens S70 portat och kan säga att ljudkvaliteten är det inget fel på smile Går spela högt som bara HE och riktigt rent! smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök