4510
Sök

Erfarenhet ang. RF P2 eller JBL GTO 1214D?

653 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#1
Hej!

Hade tänkt 2 nya basar och står mellan antingen 2st P2or 12" eller ett par JBL GTO 1214D, Någon som har någon erfarenhet av dessa? Tyckte P2orna hade lite väl lite effekt föratt kunna kräma på bra, vet att man inte ska kolla så mycket på effekten men samtidigt så ser GTO 12orna riktigt rejäla ut...

Mvh Aronsson


Basknarkare
470 Inlägg
13 januari 2009
#2
Aronsson_Kil skrev:
Hej!

Hade tänkt 2 nya basar och står mellan antingen 2st P2or 12" eller ett par JBL GTO 1214D, Någon som har någon erfarenhet av dessa? Tyckte P2orna hade lite väl lite effekt föratt kunna kräma på bra, vet att man inte ska kolla så mycket på effekten men samtidigt så ser GTO 12orna riktigt rejäla ut...

Mvh Aronsson

Har sj kört på jbl basarna.. spelar riktigt bra för pengen men rekommenderar RF i det här fallet.. med bra steg så krämar dom bra mycket bättre smile

Team Carbonize

653 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#3
Stejfaan skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Hej!

Hade tänkt 2 nya basar och står mellan antingen 2st P2or 12" eller ett par JBL GTO 1214D, Någon som har någon erfarenhet av dessa? Tyckte P2orna hade lite väl lite effekt föratt kunna kräma på bra, vet att man inte ska kolla så mycket på effekten men samtidigt så ser GTO 12orna riktigt rejäla ut...

Mvh Aronsson

Har sj kört på jbl basarna.. spelar riktigt bra för pengen men rekommenderar RF i det här fallet.. med bra steg så krämar dom bra mycket bättre smile

Jaha där ser man, bilderna på GTO basen drog mig lite åt det hållet tongue


801 Inlägg
13 januari 2009
#4
om du inte ska tävla så tycker jag att du ska köpa p2erna, har iofs ingen erfarenhet av tolvorna, men tiorna va det ett jävla drag i!

Se till att du bygger lådan rätt bara!

Ett litet smakprov på tiorna i förra bilen.

http://www.garaget.org/video/3ypun7logkqu

Basknarkare
470 Inlägg
13 januari 2009
#5
Aronsson_Kil skrev:
Stejfaan skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Hej!

Hade tänkt 2 nya basar och står mellan antingen 2st P2or 12" eller ett par JBL GTO 1214D, Någon som har någon erfarenhet av dessa? Tyckte P2orna hade lite väl lite effekt föratt kunna kräma på bra, vet att man inte ska kolla så mycket på effekten men samtidigt så ser GTO 12orna riktigt rejäla ut...

Mvh Aronsson

Har sj kört på jbl basarna.. spelar riktigt bra för pengen men rekommenderar RF i det här fallet.. med bra steg så krämar dom bra mycket bättre smile

Jaha där ser man, bilderna på GTO basen drog mig lite åt det hållet tongue

går inte o kika på bilder bara wink måste uppleva saker IRL smile men de här är bara min åsikt wink

Team Carbonize

653 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#6
Roundcube skrev:
om du inte ska tävla så tycker jag att du ska köpa p2erna, har iofs ingen erfarenhet av tolvorna, men tiorna va det ett jävla drag i!

Se till att du bygger lådan rätt bara!

Ett litet smakprov på tiorna i förra bilen.

http://www.garaget.org/video/3ypun7logkqu

Okej okej smile vet inte en aning om vilken jag väljer, bättre pris på p2orna också tongue


653 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#7
Stejfaan skrev:
Aronsson_Kil skrev:
Stejfaan skrev:

Har sj kört på jbl basarna.. spelar riktigt bra för pengen men rekommenderar RF i det här fallet.. med bra steg så krämar dom bra mycket bättre smile

Jaha där ser man, bilderna på GTO basen drog mig lite åt det hållet tongue

går inte o kika på bilder bara wink måste uppleva saker IRL smile men de här är bara min åsikt wink

Joo men det är inte så lätt när jag inte vet nån som varken har den ena eller andra basen  wink


Avstängd
1 714 Inlägg
13 januari 2009
#8
om du tänkte på brls rea så kan p2orna vara slut, jag skulle köpa och det fanns bara en kvar i västerås,
slut i sundsvall med. kan ju såklart finnas i närheten av dig men. ett tips bara.


653 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
#9
Emilius skrev:
om du tänkte på brls rea så kan p2orna vara slut, jag skulle köpa och det fanns bara en kvar i västerås,
slut i sundsvall med. kan ju såklart finnas i närheten av dig men. ett tips bara.

Hmm dedär va inte bra.. inte bra alls med rättare ord yikes


1 062 Inlägg
14 januari 2009
#10
jag köpte p2 er på brls rea cool

kör dem ihop med ett spectron a1500 monoblock
basarna får 200rms stycket

jag testade spela på bbr tävling 125db med basarna framåt  i en volvo 945 tongue

jag ville inte anstränga basarna så mkt så jag slutade där pga avv jag hade bara spelat med dem i 4 timmar xD

men dem spelade rent då vid 125db

nu har jag vänt på lådan så den spelar bakåt ist J*VLAR vilket tryck så kan ju säga att med ett redigt steg så spelar dessa basar grymt!!!!!!!!!!!!!!

mvh big_smile
Senast redigerat av wildboy_87_ (14 januari 2009)

Team Björkeryd

653 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#11
wildboy_87_ skrev:
jag köpte p2 er på brls rea cool

kör dem ihop med ett spectron a1500 monoblock
basarna får 200rms stycket

jag testade spela på bbr tävling 125db med basarna framåt  i en volvo 945 tongue

jag ville inte anstränga basarna så mkt så jag slutade där pga avv jag hade bara spelat med dem i 4 timmar xD

men dem spelade rent då vid 125db

nu har jag vänt på lådan så den spelar bakåt ist J*VLAR vilket tryck så kan ju säga att med ett redigt steg så spelar dessa basar grymt!!!!!!!!!!!!!!

mvh big_smile

Hoppas dom kommer spela näst intill 140 iaf tongue kommer mata dom med 400rms styck


653 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
#12
Har kollat med BRL och de kan fixa 2st åt mig men vill ha lite fler åsikter smile



Sök