lacka mina fälgar

Sandman88
10 juni 2006 · 56 Inlägg

Jag har tänkt att lacka mina alu fälgar själv...det sitter lite löst färg på dom nu..jag undrar om man kan slipa ner det så att den nya färgen fäster och sen spraya dom själv..har fått fälgarna så vill inte lägga ut några pengar på dom

MVH SAndman

Opel Astra (1996)
SoL Eigenbrötler
10 juni 2006 · 1 237 Inlägg

blästra dem, det är det bästa, sandbläster duger gott

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
10 juni 2006 · 1 852 Inlägg

blästra och lämna på pulverlack, då blir resultatet prefa...

man lever bara en gång så lev väl!
Johan-hej Häj Häj
11 juni 2006 · 90 Inlägg

Sant, sandblästring är bäst (om du inte vill sandpappra dem i flera daar) sen ska du sprutmåla dem, Inte spray måla, spray färg lossnar lätt, särskilt på fälgar som utsäts för mycket slitage... Sen så kan du ju lacka ytan också så blir den ricktigt fiin smile tongue

V O L V O
2 4 0 G L I N J E C T I O N
Dirk Diggler
12 juni 2006 · 375 Inlägg

Ingen som läser vad killen skriver? Han har fått fälgarna och vill inte lägga ut en massa pengar på dom. Klart det funkar att sandpappra, grunda och lacka med fälgfärg. Har gjort det flera gånger med helt okej resultat. Och inte tog det flera dar heller.
Får nog räkna med c:a 500:- för slippapper, grundfärg, fälgfärg och klarlack.

Senast redigerat av Dirk Diggler (12 juni 2006)

bdahl Säljare
12 juni 2006 · 341 Inlägg

jag har precis lackat mina fälgar själv i garaget... slipade ner dom först.. sen hade jag på primer, sen lack ett par vändor så det täckte bra... sen ett par lager klarlack...
du kan se resultatet på min bil.. jag tyckte det blev bra iaf och inte dyrt heller

Noo-Fear
15 januari 2009 · 187 Inlägg

bdahl skrev:
jag har precis lackat mina fälgar själv i garaget... slipade ner dom först.. sen hade jag på primer, sen lack ett par vändor så det täckte bra... sen ett par lager klarlack...
du kan se resultatet på min bil.. jag tyckte det blev bra iaf och inte dyrt heller

körde du med spray burk då eller hur gjorde du samt vart köpte du allt? tongue

BMW 320ik "clownen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang