4565
Sök

mondeo 96 dörrsidor ?

1 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Tjenahopp Garaget!

Har nyligen köpt lite högtalare,steg osv för 5000:- på brl och stött på problem (brl kan inte hjälpa om jag inte pröjsar 1500 spänn)

Köpte jbl högtalare till min ford mondeo 2.0 rs 1996  men nu till mitt problem, jag får inte bort mina dörrsidor.Jag trodde det räckte med att montera bort gallret och sätta i högtalarna men det gör det inte. dom siter fastsmälta i plasten så man kanske inte ska ta bort dom ?
Man vågar ju inte slita i dörrsidorna om man inte vet åt vilket håll man ska dra dom åt.  Jag tror jag skruvat bort alla skruvar. Men man vet aldrig om det döljer sig någon mer.

Dom skruvar jag tagit bort  är 2 på ytterkant sida,  2 på undersida, en dold  på nedre delen av dörren, en på insidan mot bilen på kanten, en dold vid dörrhandtaget, sen finns det ett hål till precis vid själva "handtaget" på undersidan där jag inte känner/kommer åt någon skruv. sitter det någon här?

Någon som kanske bor i uppsala trakten som man kan komma ut till eller som kan komma till gottsunda för att hjälpa till mot en extra peng kanske? vore dunder då jag inte vill ha baslåda mot orginalhögtalare.  låter inte så vackert.  vad gör jag om jag inte får bort dörrsidorna? ska jag se om jag kan montera högtalarna i hatthyllan och köra dom mot fosgate steget istället för kenwood stereon?

Någon som har sprängskisser eller vet nån hemsida jag kan hitta det på interiören av mondeon?

Vill verkligen få detta gjort nu då dom legat i bagageluckan en tid nu

mvh svensiano
svensiano90@hotmail.com

685 Inlägg
16 januari 2009
Jag skulle ha köpt en Haynes bok om jag var du. har haft mycket hjälp av den när jag började plocka sönder 850n. finns bilder och förklaringar på allt där smile

Sök