Vart i stereon kopplar man in remoten?

joonte_ got stance?
16 januari 2009 · 546 Inlägg

som topic lyder vart ska man kopla remotekabekn (inte i steget utan in stereon). har redan sökt men om den finns en tråd om detta så länka mig dit.

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
BJonsson
16 januari 2009 · 4 074 Inlägg

joonte_ skrev:
som topic lyder vart ska man kopla remotekabekn (inte i steget utan in stereon). har redan sökt men om den finns en tråd om detta så länka mig dit.

va är det för stereo? märke

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Lonefox Bad music kills good sound
16 januari 2009 · 7 241 Inlägg

Tror inte dte finns en ren tråd (såvida det inte står ngnstans i faq:en), men det har nämnts i många trådar.

Troligen så är det blå eller blå-vit kabel ut ur stereon.
Rem, Ext B+, Ext out etc etc allt beroende på vad tillverkaren vill kalla den.
Vissa enheter har ant. power som även går igång med cd:n medans andra bara skickar ut spänning på den med radion på. Denna BRUKAR vara blå-vit. Men variationer kan finnas.

Detta gäller de flesta eftermarknadsenheter, ej originalmonterade OEM-enheter.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Mr_EmCom Med.lem
16 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Hjälpte en snubbe på min farsas skola med sin kaddet, dom hade dragit remoten till parkeringsljuset på baklampan, såg rätt tattigt ut, men det fungerade ju..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
BJonsson
16 januari 2009 · 4 074 Inlägg

motor antenn funkar oxå om det finns sån utgång på cd´n!
eller oxå en vipp strömbrytare

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
joonte_ got stance?
16 januari 2009 · 546 Inlägg

men jag viill att den ska gå igång samtidigt som stereon, just nu har jag en pioneer stereo monterar med remot som startar med stereon men funderar på att byta till något bättre måste jag dra om remoten då, blir antagligen en pioneer till eller kenwood

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Mr_EmCom Med.lem
16 januari 2009 · 3 759 Inlägg

joonte_ skrev:
men jag viill att den ska gå igång samtidigt som stereon, just nu har jag en pioneer stereo monterar med remot som startar med stereon men funderar på att byta till något bättre måste jag dra om remoten då, blir antagligen en pioneer till eller kenwood

Nej du sätter bara kablen till den nya sterion..

Förstår inte problemet?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Chaos
16 januari 2009 · 32 Inlägg

joonte_ skrev:
men jag viill att den ska gå igång samtidigt som stereon, just nu har jag en pioneer stereo monterar med remot som startar med stereon men funderar på att byta till något bättre måste jag dra om remoten då, blir antagligen en pioneer till eller kenwood

Annars kan du göra som jag gjorde. Koppla remoten till kabeln på cigguttaget, för den e ju kopplad på +15 så när du väl vrider på nyckeln till första läget så sätter den igång smile

joonte_ got stance?
16 januari 2009 · 546 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

joonte_ skrev:
men jag viill att den ska gå igång samtidigt som stereon, just nu har jag en pioneer stereo monterar med remot som startar med stereon men funderar på att byta till något bättre måste jag dra om remoten då, blir antagligen en pioneer till eller kenwood

Nej du sätter bara kablen till den nya sterion..

Förstår inte problemet?

ok, har inte plockat isär så jag vet inte hur det ser ut, trodde man var tvungen at skarva in den i isokablaget, dock sitter det nog ett isokablag för eftermarknads stereor i nu så då borde det inte vara några problem?

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Lonefox Bad music kills good sound
16 januari 2009 · 7 241 Inlägg

För övrigt får man med ett kopplingsschema när man köper en ny enhet, men allt som oftast står det på kablarna till ISO.kontakten.

Men högst troligt är det blå eller blå-vit kabel remoten skall kopplas mot.
Antingen via ISO:n eller via en egen kabel. På vissa enheter kan man koppla bort rem-kabeln från ISO:n då den sitter med en skarvkontakt.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
holman85
16 januari 2009 · 23 Inlägg

Koppla den till täningen!

Porsche Cayman S "Capristo" (2008)
joonte_ got stance?
16 januari 2009 · 546 Inlägg

har jag förståt det rätt: man måste bara få spänning på reomten för att steget ska starta så man måste koppla mot en ström som går konstan vid tänning på, men det bästa verkar ju vara de blå, blåvita kablarna på iso kablaget som lonefox pratar om.

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
Dubs I got Dubs!
16 januari 2009 · 2 423 Inlägg

blå/vit är den på dem nya pioneer.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
TeQuilla
16 januari 2009 · 764 Inlägg

joonte_ skrev:
som topic lyder vart ska man kopla remotekabekn (inte i steget utan in stereon). har redan sökt men om den finns en tråd om detta så länka mig dit.

Kabeln brukar blå/blåvit.....

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Germax
16 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Det är alltid ISO-standard på ny stereos och då är kabeln blå/vit.

Senast redigerat av JapMax (16 januari 2009)

Stejfaan Basknarkare
16 januari 2009 · 470 Inlägg

Chaos skrev:

joonte_ skrev:
men jag viill att den ska gå igång samtidigt som stereon, just nu har jag en pioneer stereo monterar med remot som startar med stereon men funderar på att byta till något bättre måste jag dra om remoten då, blir antagligen en pioneer till eller kenwood

Annars kan du göra som jag gjorde. Koppla remoten till kabeln på cigguttaget, för den e ju kopplad på +15 så när du väl vrider på nyckeln till första läget så sätter den igång smile

Alla bilar är inte nyckelstyrda cigguttag på utan dom är det ständig spänning på smile

Team Carbonize
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang