4825
Sök

Snabbaste vägen genom Stockholm?, Klockan 4 en eftermiddag?

Gladen Beetle
237 Inlägg
13 januari 2009
Trådstartare
Som Yrkeschaufför tänkte jag fråga runt lite vad folk brukar ta för vägar för att kringgå Essinge Leden. Åker varje dag från södra sidan till Norra sidan Klockan 4 på eftermiddagen varje vardag.

Essinge leden är ju känd för att stå still.

Själv åker jag antingen Söderleds Tunneln, Central bron via Klara Strand Leden till Eugenia Tunneln.

Nästa genväg är om man åker från Lilje holmen över Hornstull och fortsätter mot Västerbron upp mot Drottningholms vägen och svänger mot St Eriks Gatan och fortsätter till Norrtull och sen upp på E4an. Den här vägen ligger jävligt bra till tidsmässigt om man har tur med rödljusen. 7-16 min med lastbil.

Tänkte höra vad folk brukar ta för vägar genom tullar m.m å andra vägar från Norra sidan till Södra sidan å tvärtom.

Det finns flera vägar som går att ta så som E18 m.m över Danderyd å Bromma osv. Men känner inte till dessa speciellt bra.
Senast redigerat av NickeEriksson (13 januari 2009)

* Klåpare
1 718 Inlägg
14 januari 2009
Vid den tiden är alltid fågelvägen den snabbaste... sad

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 januari 2009
Det bästa du kan göra är att köpa en GPS, den kommer att säga dig vilken är bästa väg för att undvika köer.
Jag har en Navigon 8110 och det fungerar klockren i Göteborg. Jag spårra mycket tid, bensin och pengar.
Tänk att en dag du kan själv hitta en bra väg och dagen efter är det långa köer, en GPS slår alldrig fel och söker hella tiden bästa vägen åt dig. MVH.
Senast redigerat av alain (14 januari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 271 Inlägg
14 januari 2009
Du har typ angivit dom som finns-smile
Dock kan du ju alltid snurra via södermalm, reinstiernasgatan vidare till slussen och förbi gamla stan, vasagatan, odenplan, s:t eriksplan,  solna och hoppa på e4 där. lär dock dröja lika lång tid som att sitta i kön.tongue

Gladen Beetle
237 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
lingua skrev:
Du har typ angivit dom som finns-smile
Dock kan du ju alltid snurra via södermalm, reinstiernasgatan vidare till slussen och förbi gamla stan, vasagatan, odenplan, s:t eriksplan,  solna och hoppa på e4 där. lär dock dröja lika lång tid som att sitta i kön.tongue

Ja kanske har hittat dem bästa, men landar en svan på centralbron som det för nå tag sen var det seegt den med.

hmm Har inte kört Vasagatan nån gång får testa å bedömma.

Skulle nästan tro att köra Hornsgatan via slussen upp skeppsbron förbi gamla stan upp på Kungsträdgårds gatan in på hamn gatan och sen fortsätta Sveavägen till Norrtull. Tror jag nästan är lite snabbare. Men allt hänger på tur ofta.

Ska prova en ny genväg jag ska undersöka. Från Gullmars plan till Skanstull bron via Götgatan vidare till Slussen kanske att man kan svänga ner i Söderleds tunneln via Folkunga gatan eller Medborgarplatsen. Tror jag kan vara nått. Al. Fortsätta från slussen förbi Gamla Stan å hamn gatan å Svea vägen. Alternativt från nybroplan far man strandvägen runt å vidare valhalla vägen till Norrtull.

Sök