5866
Sök

Går det inte att få dumpljud från en 900 T16 LTT -90

1 253 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Har precis köpt en o det låter inget när jag släpper gasen ändå sitter det öppet filter på den så det borde ju iaf sucka lite iaf hmm Något sätt så man kan få den att göra det?

Lev livet nu innan det är för sent

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
17 januari 2009
dom här gamla 900orna har väll inte ens någon dumpventil.

1 327 Inlägg
17 januari 2009
Om det är en ltt så måste du nog dra upp laddtrycket. Är tveksam till att du kommer att höra något ändå. Du måste nog byta till en annan dumpventil för att höra något.

7 100 Inlägg
17 januari 2009
bort med dumpen och sätt ditt en öppet filter,dumpar rätt bra med de smile

om du ska få pys med dumpen så måste du höjja trycket,och när du gör de så måste du nog ha en lite större IC skulle ja tro!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 253 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
jo högre ladd vill jag ha men måste ju då slänga i ett bränslechip. Men iaf det borde väl pusta lite i filtret iaf tycker. 0,45 i ladd känns inte som lågt tycker jag, inga problem o spinna 1,2,3: an o vridet 1,2,3:an är ju ruskigt bra tycker jag men all är ju relativt smile

Lev livet nu innan det är för sent

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
17 januari 2009
Jag har öppetfilter på min 9000LTT och den är orginal och den pustar, har ju även trionic så man kan vända dumpen så den blir "öppen" och då pyser det också, lite högre än genom filtret.

Så den borde gå att få att låta men sen är det ju olika konstruktion på 9000 och 900 så det kanske är svårare??

Lokalisera om du har nån dumpventil på den och att den fungerar i så fall.

//Per-Arne

SilverDevil
57 Inlägg
17 januari 2009
konverter gärna till fulltryck. ic från 9000 passar perfa.. just dumpen från LTT e svårt att få fram.. men weistgaten ska man nog kunna höra nått från.. de ljudet gillar jag

Sök