2463
Sök

Förslag: Folk-dragrace

Snål gnällspik
402 Inlägg
12 januari 2009
Trådstartare
Jag har en liten ide' som ligger och skvalpar i huvudet; jag tänkte att lite konstruktiv kritik skulle avliva den och ge mig ro big_smile  ;

Bilhobbyn är trevlig och visa upp sin bil kan ju alla göra, men trimma vill ju de flesta också göra .
Kanske race mellan rödljus eller 402 meter? , jättekul kanske men så kommer det en bil på trailer.... som kostat flera hundra tusen att sätta ihop. Plötsligt är det en enmansshow.

Att trimma kostar mycket pengar. Mycket.
Likaså att köra på bana. dvs - Miljonären vinner alltid

Men bankörningen har en lösning: Folkrace.

Varför kan man inte ha liknande regler för dragrace.
Alla bilar är till försäljning efter racet. Prisnivå -förslag: 10 000 kr.

Finns detta redan och var ?

/Hit me smile
Senast redigerat av perzy (12 januari 2009)

Volvo S80 2,9.

volvo244_rallycross
12 januari 2009
de låt kul smile
Senast redigerat av volvo244_rallycross (12 januari 2009)

Brap Brap Brap
149 Inlägg
12 januari 2009
Låter faktiskt riktigt roligt, hade blivit mer på samma nivå...

volvo244_rallycross
12 januari 2009
fast det kommer la balla ur som i folkrace tyvärr när jag körde i karlstad kom en me en bil för 25000kr :S
får ju bara 6500kr ändå :s samma där rika vinner så är det bara...men gillar ideen smile

1 814 Inlägg
12 januari 2009
gillar idén då det handlar mer om föraren och mindre om bilen, men klart det är kul att se en 700hk Supra MKIV vråla big_smile.

Sen behöver man itne vara miljonär utan många här lägger snarare ner en stor del av sina pengar (snålar på annat) samt lånar mycket för att ha råd med dessa imponerande ekipage.

Meister
6 763 Inlägg
12 januari 2009
Det är väll inte direkt någon höjdare att de någon gammal volvo turbo på typ 200hk vråla men de händer inget? Ungefär som på streetracen när de kommer två kontainrar och ska köra då går man ju där ifrån

volvo244_rallycross
12 januari 2009
camaro67 skrev:
Det är väll inte direkt någon höjdare att de någon gammal volvo turbo på typ 200hk vråla men de händer inget? Ungefär som på streetracen när de kommer två kontainrar och ska köra då går man ju där ifrån

alla har inte massa pengar lr pappa betalar som för många o bara för inte är svindyrt så kan man ha kul ändå!

11 Inlägg
17 januari 2009
Det du efterfrågar finns redan i form av Bracket i TSDS heter det ET.
Då kan du köra med i princip vad som helst.
Och eftersom den klassen körs mot sitt eget index så kan en gammal Volvo vinna mot en potent big block amerikanare.

Sök