4518
Sök

vad är de olika mätare till?

247 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#1
eftersom jag inte kan lägga en bild så har jag hemsidan här.
http://www.garaget.org/annonser/?view=144629

jag undrar vad är dessa mätare till och hur många ska man ha?
och hur/var kopplar man dessa?

tackar för svar

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 januari 2009
#2
Mätarna är till för att du ska kunna ha översyn på t.ex. laddtryck, vattentemp, oljetem, oljetryck m.m. Och du behöver inte ha en enda om du inte vill, beror ju helt och hållet på vad det är du vill ha koll på. Och man kopplar in alla olika, enda som är standard är ju iaf att man ska ha ström till alla. Brukar medfölja kopplingsschema så man kan koppla in det enkelt


247 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
#3
_DamnIt skrev:
Mätarna är till för att du ska kunna ha översyn på t.ex. laddtryck, vattentemp, oljetem, oljetryck m.m. Och du behöver inte ha en enda om du inte vill, beror ju helt och hållet på vad det är du vill ha koll på. Och man kopplar in alla olika, enda som är standard är ju iaf att man ska ha ström till alla. Brukar medfölja kopplingsschema så man kan koppla in det enkelt

okej..är det bara  laddtryck, vattentemp, oljetem, oljetryck man har då eller flera?
jag har sett på vissa står det bar vad är det för nått

tack så mkt för svar:)

R1 driver!
5 128 Inlägg
19 januari 2009
#4
Det finns mängder med olika mätare, kan nog inte en 3e del av dom, som finns lambdavärden m.m. Bar står för vilket tryck turbon levererar luft till motorn om man säger som så, alltså är det vilket laddtryck bilen har.
Och på din fråga om det bara är dom man har, så finns det inget direkt svar på det. Jag själv kör enbart på laddtrycksmätare, men vissa vill ha fler. Vissa vill inte ha någon, så du kan själv välja. Som jag ska själv lägga till voltmätare med.
Men finns mängder med kombinationer, bara till att ta det man känner att man vill veta



Sök